رییس سازمان میراث فرهنگی خبر داد:

انتقال پرونده تخلف بزرگ به مراجع قضایی

مدیر میراث فرهنگی و گردشگری تهران:

گرانی تورهای نوروزی طبیعی است

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران گرانی تورهای نوروزی را غیرطبیعی ندانست و گفت: این شرایط در همه جای دنیا برقرار است، در زمان پرتقاضا قیمت خدمات افزایش می‌یابد. قیمت‌ها وقتی کم می‌شود که متقاضی نباشد و کاهش نرخ عاملی برای تشویق مشتریان است.
کد خبر: ۷۷۱۰۱۶

به گزارش ایسنا، رجبعلی خسروآبادی در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری درباره کنترل نشدن قیمت تورهای نوروزی که با افزایش روبه‌رو شده و نمونه آن در این نمایشگاه هم کم نیست، اظهار کرد: در تورگردانی به تناسب عرضه و تقاضا اعتقاد داریم. در شرایطی که نتوانیم این تناسب را برقرار کنیم، فشار آوردن به قیمت‌ها فقط به ضعیف شدن خدمات منجر می‌شود. وی هیچ ارزانی را بی‌حکمت ندانست و افزود: گرانی و ارزانی به نوع خدمت خیلی بستگی دارد و بهتر است در این شرایط این سوال را مطرح کنیم که آیا این خدمت متناسب با قیمت تعیین شده است؟ چون متناسب سازی بین خدمت و قیمت یک اصل به شمار می‌آید و اگر نتوان گردش اقتصادی مناسب، سودآور و رضایت‌بخش را ایجاد کرد، قطعا با موانع توسعه مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در نوروز و تابستان امسال در برخی از تورها رخ داد و مسافران با مشکل مواجه شدند، بیمه جدیدی طراحی شد تا از برگزاری تورها و مشتری پشتیبانی کند.

اکنون شرط برگزاری تورهای کلان داشتن ضمانت‌نامه بیمه‌ای است که هم متضمن تور است و هم آن را ساماندهی می‌کند و از فعالیت مدعیان کار مانع می‌شود.

افزایش 300 درصدی ورود گردشگران اسپانیایی به ایران

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: براساس آمار موجود در سال گذشته میلادی (2014)، گردشگران اسپانیایی که برای ورود به ایران تقاضای ویزا داشته‌اند، 300 درصد رشد داشته‌اند. به گزارش ایسنا، در دیدار رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سفیر اسپانیا در تهران، دو طرف بر گسترش همکاری‌ها در زمینه فرهنگی و گردشگری تاکید کردند.

در این دیدار مسعود سلطانی‌فر با اشاره به تجربیات موفق اسپانیا در جذب گردشگر افزود: براساس آمارهای سازمان جهانی جهانگردی، اسپانیا سالانه میزبان 60 میلیون گردشگر است که این آمار نشان‌دهنده ریشه‌دار بودن صنعت توریسم در اسپانیا و اعمال سیاست‌های موفق در این حوزه است.

وی با بیان این‌که اتباع 190 کشور می‌توانند با دریافت ویزای فرودگاهی وارد ایران شوند، یادآور شد: زمان استفاده از این ویزا اکنون دو هفته است که در آینده نزدیک این زمان به چهار هفته افزایش می‌یابد.

در ادامه این دیدار پدرو بینا، سفیر اسپانیا در تهران نیز با تائید افزایش 300 درصدی تقاضای ویزای گردشگران اسپانیایی برای ورود به ایران، اظهار کرد: مقامات کشور اسپانیا علاقه‌مند به همکاری در زمینه فرهنگی و گردشگری با جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی یادآور شد: اسپانیا دومین کشور دنیاست که 10 درصد از تولید ناخالص ملی آن از بخش گردشگری حاصل می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها