در این ‌حادثه پدر‌ و پسر بزرگ خانواده دچار سوختگی شدید شدند

مرگ تلخ مادر و ‌2 فرزند در انفجار مرگبار + عکس

انفجار در ساختمان قدیمی، سه عضو خانواده‌ای را به کام مرگ کشید و پدر و پسر خــــانواده روی تخت بیمارستان در حال جدال با مرگ هستند.
کد خبر: ۷۷۰۶۱۵
مرگ تلخ مادر و ‌2 فرزند در انفجار مرگبار + عکس

به گزارش جام‌جم، ساعت 23 و 27 دقیقه جمعه صدای انفجاری مهیب، سکوت محله‌ای در خیابان پیروزی را شکست.

اهالی هراسان از خانه‌های خود خارج شده و با شعله‌های آتش که از ساختمانی دو طبقه زبانه می‌کشید، روبه‌رو شدند.

طبقه اول ساختمان به طور کامل شعله‌ور بود و هر لحظه بر شدت آتش افزوده می‌شد. ساکنان ساختمان دو طبقه در میان آتش گرفتار شده بودند و تلاش اهالی برای نجات آنها بی‌نتیجه بود.

با تماس اهالی با سازمان آتش‌نشانی، آتش‌نشانان ایستگاه‌های 48 و 3 همراه گروه امداد و نجات 9 روانه محل حادثه در خیابان پیروزی، خیابان زینتی افخم، کوچه حریقی شدند.

بررسی آتش‌نشانان نشان می‌داد، آتش‌سوزی در یک ساختمان دو طبقه قدیمی به مساحت 70 متر رخ داده و آتش از طبقه اول آغاز شده و در حال سرایت به طبقه بالایی است.

آتش‌نشانان در ابتدا برق و گاز ساختمان را قطع کرده و برای کمک به داخل ساختمان رفتند. با توجه به گسترش آتش، از دو جهت عملیات مهار آتش آغاز شد و گروهی از امدادگران با کمک دستگاه‌ های تنفسی جستجو برای یافتن ساکنان ساختمان را آغاز کردند.

آتش‌نشانان دو نفر از اعضای این خانواده به نام‌های سلیمان 50 ساله و اکبر 30 ساله را نجات داده و آنها را خارج کردند.

در ادامه پیکر بی‌جان سه عضو دیگر خانواده به نام‌های بهشت پنجاه ساله، زهرا هفده ساله و امیرحسین 10 ساله پیدا شد که به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داده بودند.

سوختگی شدید مجروحان

دو مجروح این حادثه که دچار سوختگی شدید شده بودند، با کمک امدادگران اورژانس به بیمارستان سوختگی اعزام شدند که پزشکان وضع آنها را وخیم اعلام کرده‌اند.

جسد سه قربانی حادثه هم با دستور قاضی سعید احمدبیگی، بازپرس جنایی تهران به پزشکی قانونی منتقل شد.

علت حادثه

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران درباره علت این حادثه به جام‌جم گفت: بررسی‌های اولیه کارشناسان نشان می‌دهد، نشت گاز از وسایل گازسوز، علت انفجار بوده است.

این حادثه همراه با انفجاری مهیب بود و بلافاصله طبقه اول این ساختمان قدیمی‌ساز شعله‌ور شد که باعث شد پنج عضو این خانواده فرصت نجات پیدا نکنند.

انفجار مهیب بود

یکی از اهالی محل نیز به جام‌جم گفت: شدت انفجار زیاد بود و وقتی از خانه‌های خود بیرون آمدیم، این ساختمان شعله‌ور بود. چند نفر برای کمک می‌خواستند وارد ساختمان شوند، اما شعله‌های آتش زیاد بود و امکان ورود به ساختمان وجود نداشت. اهالی با آتش‌نشانی تماس گرفتند و اگر شعله‌های آتش زود مهار می‌شد، احتمال زنده ماندن آنها وجود داشت.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان تلاش زیادی کردند، اما آتش خیلی مهیب بود. قربانیان زوجی میانسال و سه فرزندشان بودند که در این ساختمان دو طبقه زندگی می‌کردند.

تحقیقات درباره عمدی بودن حادثه

با اطلاع ماجرا به بازپرس جنایی، وی به کارشناسان آتش‌نشانی ماموریت داد درباره عمدی یا غیرعمدی بودن انفجار تحقیق کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها