در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران؛

دو تندیس ارزشمند جشنواره سینما حقیقت به بوشهری ها رسید

معرفی برگزیدگان بخش «سینمای حقیقت» جشنواره فلیم فجر

«آتلان» سیمرغ بهترین فیلم را ربود

جوایز بهترین پژوهش و متن مستند، بهترین کارگردانی و بهترین فلیم بخش فیلم های «سینما حقیقت» به عنوان جوایز آثار هنرمندانی که در بخش فیلم های مستند سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشتند توسط هیات داوران به برگزیدگان اهدا شد.
کد خبر: ۷۶۹۶۴۷
«آتلان» سیمرغ بهترین فیلم را ربود

بخش مسابقه «سینما حقیقت» سی و سومین جشنواره فیلم فجر طبق اعلام مسئولان قرار بود در سه قسمت معرفی بهترین پژوهش و متن، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم شاهد اهدای سیمرغ باشد که طبق آرای هیات داوان جوایز این بخش به این ترتیب اعلام شد.

مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر هم اکنون در برج میلاد تهران درحال برگزاری است.

«سمفونی استیضاح» برنده بهترین پژوهش و متن

محمدعلی شعبانی تندیس ویژه بهترین پژوهش و متن جشنواره سی و سوم فیلم فجر را در حالی برای نگارش اثر «سمفونی استیضاح» به دست آورد که در این مسیر رقبایی چون محسن خان جهانی برای پژوهش فیلم مستند «آزادراه» و آریا شفائی پور برای پژوهش فیلم مستند «سفر به آمادای» پیشاروی خود داشت.

«سمفونی استیضاح» در حقیقت فعالیت های سیاسی شهید دکتر عبدالحمید دیالمه از فعالان سیاسی دهه 40 و 50 به خصوص در سال های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی و استیضاح ابوالحسن بنی صدر را تا تاریخ هفتم تیرماه سال 1360 و ماجرای انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت این فعال انقلابی به تصویر می کشید.

تندیس ویژه بهترین کارگردانی در دستان مهدی گنجی

هیات داوران دیپلم افتخار این بخش را به محمد کارت کارگردان مستند «بختک» اهدا کرد.

فیلم مستند «می خوام شاه باشم» به کارگردانی مهدی گنجی در حالی جایزه تندیس ویژه بهترین کارگردانی بخش «سینما حقیقت» سی و سومین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد که در کنار نام وی اسامی هنرمندانی معین کریم الدینی برای فیلم «آتلان» و محمد کارت برای فیلم «بختک» به چشم می خورد.

«من می خوام شاه بشم» مستندی درباره «عباس برزگر» یکی از اهالی روستایی نزدیک شیراز است که سال ها است با کمک خانواده اش از توریست های خارجی پذیرایی می کند و آنها را به دیدن عشایر می برد؛ اما او یک رویای بزرگ در سر دارد و قصد دارد تا عشیره خود را تشکیل بدهد و در این مسیر باید با یکی از زنان عشایر ازدواج کند تا بتواند با کمک فرزندان خود عشیره و ایل خود را تشکیل دهد و بر آنها حکومت کند.

«آتلان» سیمرغ بهترین فیلم را ربود

سرانجام جایزه آخرین بخش «سینما حقیقت» سی و سومین جشنواره فیلم فجر به معرفی بهترین فیلم اختصاص داشت که این جایزه به فیلم «آتلان» به تهیه کنندگی معین کریم الدینی اختصاص یافت.

معین کریم الدینی در حالی این جایزه را به دست آورد که در رقابتی تنگاتنگ با هنرمندانی چون محسن خانجهانی تهیه کننده فیلم «آزاد راه»، فرشاد افشین پور تهیه کننده فیلم «سفر به آمادای» قرار داشت.

همچنین لازم به ذکر است جایزه ویژه هیات داوران این بخش به فرشاد افشین پور فیلمبردار مستند «سفر به آمادی» اهدا شد. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها