خاطرات سرتیپ دوم خلبان از روزهای پیروزی انقلاب

نیروی هوایی ستون فقرات طاغوت را شکست

امیر سرتیپ دوم خلبان سیاوش مشیری در ارتباط با جایگاه نیروی هوایی در سقوط رژیم شاه در سال 1357 تاکید کرد، این نیرو با پیوستن به امام و مردم ستوان فقرات طاغوت را شکست و پیروزی انقلاب را تسریع کرد.
کد خبر: ۷۶۹۴۳۵
نیروی هوایی ستون فقرات طاغوت را شکست

وی به مناسبت 19 بهمن روز نیروی هوایی چند مورد از خاطرات خود را از روزهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بازگو کرد.

خلبان سیاوش مشیری یکی از خلبانان فعال در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، یکی از خاطراتش را چنین بازگو کرد: افرادی دارای سرعت عمل بالای به عنوان خلبان در نیروی هوایی استخدام می شدند.

در دوران انقلاب، خلبانان ایران از لحاظ سرعت عمل جزو پنج کشور پیشتاز در دنیا به حساب می آمدند.

در آن زمان که من به عنوان خلبان در پایگاه هوایی استان همدان مشغول فعالیت بودم اعلام کردند که 12 فروند هواپیما برای کمک به پایگاه هوایی تهران آماده شوند.

از سوی فرمانده نیروی هوایی به پایگاه های هوایی اعلام شده بود که هواپیما برای ترساندن مردم هنگام عزیمت به تهران از بالای سر آنها عبور کنند ولی ما بر خلاف این پیام از روی پایگاه ها رد می شدیم. از سوی فرمانده نیروی هوایی با پایگاه های هوایی تماس گرفته و اعلام شد «پدر سوخته ها ما به شما می گوییم مردم را بترسانند این ها سربازان ما را می ترسانند».

سرتیپ مشیری افزود: خلبانان نیروهای هوایی حتی زمانی که در آمریکا مشغول تحصیل بودند نیز فعالیت های سیاسی و فرهنگی انجام می دادند.

یک روز بعد از اینکه کلاس شهید سبزآبادی به اتمام رسید من وارد کلاس شدم . تخته کلاس ها به رنگ سبز بود و یک علامت خلبانی در وسط آن وجود داشت که عبارت بسم الله از سوی شهید سبزآبادی بر روی آن نوشته بود. زمانی که برای مشاهده این متن جلوتر رفتم یک آمریکایی به من گفت: به این کلمه دست نزنید چرا که مقدس است.

تماشای آسمان از سوی شهید بابایی در آمریکا

خلبان مشیری در خصوص یکی از خاطرات خود از شهید بابایی گفت: یک روز که شهید بابایی در آمریکا مشغول تماشای آسمان بود یک آمریکایی به او گفت: به جای تماشای آسمان برو شراب بخور و خوش باش. شهید بابایی در پاسخ به این درخواست فرد آمریکایی خندید و به تماشای آسمان ادامه داد که در این هنگام آن آمریکایی به دوستش گفت بیا برویم اینها دیوانه هستند.

این خلبان نیروی هوایی افزود: بچه های نیروی هوایی حاضر در آمریکا بیشتر روزها را روزه می گرفتند و برای محرم نیز مراسم عزاداری برگزار می کردند که این مراسم برای آمریکایی ها جذاب بود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها