خاطرات سرتیپ دوم خلبان از روزهای پیروزی انقلاب

نیروی هوایی ستون فقرات طاغوت را شکست

کسی جلو دار خلبانان نبود

امیر سرتیپ دوم خلبان فرج الله برات پور، فرمانده عملیات بی نظیر و قهرمانانه «حمله به اچ 3» خاطراتی بسیار شنیدنی از دوران پیروزی انقلاب اسلامی دارد.
کد خبر: ۷۶۹۳۴۹
کسی جلو دار خلبانان نبود

امیر سرتیپ دوم خلبان فرج الله برات پور فرماندهی که با برعهده گرفتن هدایت تیم عملیاتی حمله به یکی از دوردست ترین پایگاه های مجهز نیروی هوایی رژیم بعث عراق مشهور به «اچ 3»، یکی از بی نظیرترین و متهورانه ترین عملیات جنگی هوایی را رقم زد.

برات پور خاطراتی از پیروزی انقلاب اسلامی داشت که به شرح آن پرداخت.

زمانی که امام(ره) پاریس بودند، برای یک دوره آموزشی از سوی نیروی هوایی به آمریکا اعزام شدم و پس از آمدن امام(ره) در سال 57 به ایران، دوره آموزشی من نیز پایان یافت و به کشور بازگشتم و در پایگاه هوایی بوشهر به عنوان خلبان مشغول خدمت شدم.

در آن دوران شهید «کشباد» مدیر پایگاه هوایی بوشهر و «امیر جلالی» جانشین وی بود.

پس از ورود امام(ره) به ایران، فعالیت های گروه های مختلف برای براندازی رژیم طاغوت نیز هر روز گسترده تر از قبل می شد.

یک روز به من گفتند برو ببین در میدان صبحگاهی چه اتفاقی افتاده و بلافاصله به میدان رفتم و دیدم خلبانان و کارکنان نیروی هوایی در حال دویدن و سر دادن شعار «مرگ بر شاه» هستند.

در آن روز کسی جلو دار خلبانان نیروی هوایی نبود و من نیز به خود نهیب زدم، اگر مردی تو هم جلو برو و در تظاهرات آنها شرکت کن.

مرحوم جلالی از من پرسید: چه خبر شده؟

و من گفتم: این افراد از جان خود گذاشته اند و سرکار نمی روند. آژیر پایان خدمت را بزنید تا به خانه های خود بازگردند.

بعد از به صدا در آمدن آژیر پایان خدمت، کارکنان نیروی هوایی به سمت خیابان حرکت کردند و دوباره شعار «مرگ بر شاه» سر دادند.

شهریور سال 57، انقلابی در دل ها ایجاد شد و همه مصمم بودند به هر طریقی رژیم شاهنشاهی را سرنگون کنند.در آن روزها، همه هم قسم شده بودیم تا در راه انقلاب و نجات وطن از هیچ کاری دریغ نکنیم.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها