آیت الله هاشمی رفسنجانی:

دشمنان انقلاب ، فردا منتظر باشند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت در راهپیمایی فردا آنهایی که به امید سرد شدن فضای انقلاب هستند ، بار دیگر جواب محکمی میگیرند.
کد خبر: ۷۶۹۳۷۰
دشمنان انقلاب ، فردا منتظر باشند

آیت الله هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با اشاره به راهپیمایی یوم الله 22 بهمن و اهمیت حضور مردم در آن گفت: این مراسم سالانه ای که برای پیروزی انقلاب داریم مهمترین نشانه اش این است که مردم انقلابشان را دوست دارند و پایش ایستاده اند و هم مشکلات را تحمل می کنند و هم خطرها را به جان می خرند.

وی تأکید کرد: فکر می کنم مردم خودشان فهمیدند و می دانند و می آیند و انشاء الله یک بار دیگر آنهایی که به امید سرد شدن فضای انقلاب هستند جواب محکمی می گیرند.

با مردم پیروز شدیم و انقلاب از خود مردم است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همه می دانند که انقلاب بدون مردم و بدون حضور وسیع آنها شکل نمی گرفت، با مردم پیروز شدیم و انقلاب از خود مردم است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: در دو سال اول انقلاب ما شاهد شورش های کور و مسلحانه و غیرمسلحانه بودیم و مردم حاضر شدند؛ نیروی تنظیم شده امنیتی هم نداشتیم که کاری بکنیم ساواک هم برای ما کاری نمی کرد مردم خودشان وارد صحنه شدند و کمیته های انقلاب هم که در همان لحظه پیروزی انقلاب شکل گرفت خیلی خدمت کرد و توانستیم از آن مرحله به خوبی عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ انقلابی این طور عبور نکرده است، گفت: شما انقلابهای بعد از ما را مثل افغانستان و جاهای دیگر را ببینید حتی عراق را که آمریکاییها آمدند و صدام را بیرون کردند ببینید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه روشن است که مردم کار می کنند به حضور مردم و بسیج در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تا نیروهای انبوه بسیجی به جبهه نرفتند جبهه ها راکد بود و با آمدن آنها همه صف شکنیها را قبول دارند ؛ بسیجیها داوطلبانه شرکت می کردند و آماده شهادت بودند و به همین دلیل می رفتند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی به نقش مردم در دوران بازسازی و سازندگی نیز اشاره کرد و افزود: مرحله بازسازی و سازندگی نیز همه با کمک و صبر مردم بود مردم در هرجا بصورت انبوه و شادمان و با نشاط و با شعار مشخص می توانند دنیا را قانع کنند که انقلاب پشتوانه داری در ایران هست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسم اربعین حسینی (ع) در عراق گفت: این حضور در شرایطی بود که عراق در وضع ناامنی بدی به سر می برد و مردم عراق هم با احترام از میهمانان امام حسین (ع) پذیرایی کردند.

ما با اختیار خودمان وارد مذاکرات شدیم

آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنین با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5 تصریح کرد: ما با اختیار خودمان وارد مذاکرات شدیم و با تأیید رهبرمان ادامه دادیم و می دهیم و خواسته های مشخصی هم در این زمینه داریم.

وی تأکید کرد: می خواهیم حق خودمان را در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای و مجموعه صنایع هسته ای داشته باشیم و رهبری هم کاملاً محکم فرموده اند ما به دنبال هسته ای نظامی نیستیم.

حق مان ضایع شود با مذاکرات خداحافظی می کنیم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر وقت دیدیم که می خواهند حقمان را ضایع کنند از مذاکرات خداحافظی می کنیم ما از حقمان بیشتر نمی خواهیم و آنها نباید بیش از مقررات قانونی هسته ای از ما چیزی بخواهند؛ اگر این اتفاق بیفتد این مذاکرات به پیروزی می رسد و اگر هم یک وقتی دیدیم که نمی خواهند این کار را بکنند طبعاً از مذاکرات خداحافظی می کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها