وزیر کشور گفت: دولت در عرصه سیاست خارجی با اراده محکم و با حفظ عزت و اصول در حال گشودن گره های بزرگی است که در این سال ها ایجاد شده است.
کد خبر: ۷۶۹۳۰۸
اراده دولت گشودن گره های بزرگ در عرصه سیاست خارجی است

«عبدالرضا رحمانی فضلی» روز سه شنبه در مراسم واگذاری 4800 دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدمات شهری و روستایی به شهرداری افزود: در عرصه داخلی هم باید این تغییرات ایجاد شود چرا که شرایط لازم را برای اداره بهتر کشور داریم.

وی ادامه داد: نگاه دولت تدبیر و امید نگاه توسعه محور است بنابراین در وزارت کشور با ایجاد تغییرات اساسی همه ساختارها و وظایف را تغییر داده ایم.

وزیر کشور با یادآوری این که نظام استبداد شاهنشاهی را تغییر دادیم و وارد جنگ تحمیلی و تحریم شدیم، خاطرنشان کرد: دولت های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند آرزوهای ملت ایران را محقق کنند اما با اشکال در عملکردها نتوانستیم به طور مستمر رشد بیابیم و توسعه داشته باشیم.

رحمانی فضلی به اشکالات موجود در نظام بودجه ریزی کشور اشاره کرد و ادامه داد: به عنوان مثال نظام بودجه ریزی کشور با قانونی که در سال 51 تصویب شده اداره می شود به این دلیل درآمدها و هزینه های کشور را نمی توانیم به درستی مشخص کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در نظام برنامه ریزی نیز که در دهه 40 تدوین شده، عمل می کنیم که کاملا تمرکزگرا و بخشی است، نظام مالیاتی نیز به گونه ای است که کمتر از 50 درصد مالیات های ناخالص ملی را اخذ می کنیم.

رییس شورای امنیت کشور همچنین گفت: نظام مالی و پولی، نظام اداری واستخدامی با بی انگیزگی، بی علاقگی، انفعال و نداشتن خلاقیت، حجم انبوه کارکنان و عدم بهره وری روبرو است.

رحمانی فضلی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید اراده کرده است که تغییرات اساسی ایجاد کند و همه مردم به خصوص کارکنان دولت باید از این تغییرات حمایت کنند.

وی ادامه داد: نتیجه این مشکلات نبود تعادل و توازن، شکاف های اقتصادی و منطقه ای، افزایش حاشیه نیشنی و فقر در کشور بوده است.

مراسم واگذاری 4800 دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدمات شهری و روستایی به شهرداری امروز با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیر کشور و جمعی از مسوولان این وزارتخانه برگزار شد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها