اعلام ویژه برنامه‌های راهپیمایی پیروزی انقلاب

فریاد الله اکبر در شب 22 بهمن

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جزئیات ویژه برنامه‌های راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران و سطح کشور را تشریح کرد و شعار «مرگ بر آمریکا» و «لبیک یا رسول الله» را محور شعارهای راهپیمایی امسال برشمرد.
کد خبر: ۷۶۸۹۳۳
فریاد الله اکبر در شب 22 بهمن

اصغر آبخضر امروز در نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های یوم‌الله ۲۲ بهمن که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد از پیش‌بینی حضور حداقل ۴ میلیون نفر جمعیت در تهران و بیش از ۴۵ میلیون نفر در دیگر شهرهای کشور در راهپیمایی امسال ۲۲ بهمن خبر داد و اظهار داشت: در ۲۲ بهمن ماه امسال ملت ایران همچون ۳۵ سال گذشته بر شعار «مرگ بر آمریکا» و «لبیک یا رسول الله» اصرار داشته و وحدت و شعارهای خود را به عنوان گزینه‌های روی میز ملت ایران در بیش از هزار شهر و شهرستان و ۵ هزار روستای سراسر کشور به دشمنان ارائه می دهند.

وی افزود: در شامگاه ۲۱ بهمن ماه (شب ۲۲ بهمن) راس ساعت ۲۱ اقشار مختلف مردم به یاد تکبیرهای شب‌های بهمن ۵۷ نوای تکبیر سر می‌دهند و همزمان با طنین گلبانگ تکبیر، آسمان تمام مراکز استان‌ها و ۳۲۰ شهر و روستای کشور و ۲۰ نقطه از شهر تهران نورباران و نورافشانی می‌شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به برنامه‌های روز ۲۲ بهمن گفت: مراسم ویژه ۲۲ بهمن همزمان با هزار بخش، شهر و شهرستان و ۵ هزار روستای کشور، در شهر تهران از ساعت ۹ صبح و از مسیرهای ۱۰ گانه تعریف شده به سوی میدان آزادی آغاز خواهد شد؛ راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال با حضور نخبگان، ورزشکاران، قهرمانان المپیکی، جهانی و آسیایی و برگزیدگان و مدال‌آوران المپیادهای علمی جهانی، جلوه‌های ویژه‌ای را به تصویر خواهد کشید.

آبخضر ادامه داد: در روز ۲۲ بهمن ماه که به عنوان روز ملی جمهوری اسلامی در خارج از کشور شناخته شده است، گروه‌های زیادی در رشته‌های فرهنگی و هنری برای برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب و ۸۰ نمایندگی ایران در ۶۰ کشور جهان اعزام شده‌اند و در این روز تمام خانه‌های فرهنگ و سفارتخانه‌ها محل حضور سفرا و میهمانان خارجی خواهد بود.

وی از حضور بیش از ۴۰۰ میهمان خارجی از ۳۰ کشور جهان در مراسم امسال ۲۲ بهمن ماه خبر داد و گفت: ۸۵ نفر از این میهمانان از ۲۳ کشور اروپایی هستند؛ برای میهمانان خارجی در روز ۲۱ بهمن همایش ویژه یک روزه‌ای در نظر گرفته شده است که در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا و با حضور شخصیت‌ها و مسئولان عالی رتبه نظام برگزار می‌شود.

حضور ۲۶۵ خبرنگار خارجی و هزار و ۵۰۰ خبرنگار و تصویربردار داخلی در مراسم ۲۲ بهمن در تهران

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه از حضور بیش از ۲۶۵ خبرنگار خارجی و هزار و ۵۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی در مراسم ویژه تهران خبر داد و گفت: بیش از دو هزار و ۸۰۰ خبرنگار و تصویربردار نیز در دیگر استان‌های کشور به پوشش خبری و تصویری حضور پرشور ملت ایران در مراسم ۲۲ بهمن ماه خواهند پرداخت.

آبخضر با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در تهران ۸۵ تخته چادر به عنوان ایستگاه سلامت و استراحت سالمندان و ارائه خدمات پزشکی پیش‌بینی کرده است گفت: به مناسبت عید پیروزی انقلاب اسلامی، در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ناوگان حمل و نقل عمومی تهران سرویس‌دهی رایگان مترو و شرکت واحد اتوبوسرانی را از تمام میادین و از ساعت ۶ صبح برای رفت و آمد مردم در مسیرهای راهپیمایی پیش‌بینی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر عکاسان رسانه‌ها در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه امسال، حدود هزار و ۵۰۰ هنرمند جوان عکاس در قالب طرح ویژه مردمی و طرح شمسه (شهرداری تهران) به ثبت افتخارات و بالندگی مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدام می‌کنند؛ همچنین در این مراسم برنامه سرود ۶۰۰ هزار نوجوان و جوان دانش‌آموز و بسیجی در قالب گروه‌های سرود هزار و ۳۵۷ نفری در مراکز استانی و شهرستانی و گروه ۲۲ هزار نفره در تهران به اجرای برنامه می‌پردازند.

سخنرانی رئیس جمهور در میدان آزادی

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه با اشاره به برنامه‌های محدوده میدان آزادی در تهران در ادامه مسیر راهپیمایی اظهار داشت: راس ساعت ۱۰ صبح مراسم رسمی یوم‌الله ۲۲ بهمن در میدان آزادی با تلاوت آیات قرآن کریم و اجرای سرود ملی کشورمان آغاز می‌شود که در این مراسم سفرا، کارداران و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم ایران و نیز میهمانان خارجی به ویژه جوانانی از حوزه کشورهای بیداری اسلامی از قبیل مصر، تونس، عراق، ترکیه و نیز از کشورهای اسپانیا، انگلیس، بولیوی، فلسطین و تعدادی از مسلمانان آمریکایی حضور خواهند داشت.

آبخضر افزود: در مراسم میدان آزادی دو سرود توسط گروه سرود ۲۲ هزار نفری دانش آموزان در حضور ریاست محترم جمهوری اجرا می شود و در نهایت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران به سخنرانی خواهد پرداخت.

وی همچنین با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی برای آسمان بارانی در برخی نقاط تهران و هوای برفی برای چندین استان کشور تصریح کرد: هر چند ملت ایران در این ۳۵ سال نشان دادند که در وضعیت و آب و هوایی در این مراسم ملی حضور می یابند اما توصیه ما این است که به ویژه برای کودکان پیش بینی لباس مناسب و متناسب با وضعیت هوا را داشته باشند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها