وزیر نیرو با تاکید بر مدیریت مصرف آب گفت: پیش بینی شده است تا شهریور سال آینده، ۲۰ درصد کاهش بارندگی را نسبت به سال های قبل در کشور داشته باشیم.
کد خبر: ۷۶۸۵۰۴
20 درصد کاهش بارندگی نسبت به سال های قبل در کشور

حمید چیت چیان در حاشیه همایش «ایست! آب نیست» که صبح یکشنبه در تالار فرهنگ برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در ماه های آینده یک سال آبی یعنی تا شهریور ۹۴ پیش بینی می شود ۲۰ درصد کاهش بارندگی نسبت به سال های قبل داشته باشیم.

وی افزود: در ماه های گذشته هم این روال تعیین می شود که امیدواریم با کمک مردم و برنامه ریزی های جدی که برای مدیریت آب و برنامه های جدی که برای مدیریت آب هم در بخش کشاورزی و هم در بخش آب شرب صورت گرفته بتوانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

چیت چیان با بیان اینکه اگر مصرف بهینه آب از دوران کودکی آموخته شود، این گونه در ذهن کودکان ملکه می شود و تا پایان عمر رفتار بر حسب آن شکل می گیرد، سئوال رئیس جمهور درباره آب را هوشمندانه دانست و اظهار کرد: میلیون ها دانش آموز و خانواده آنها درگیر پاسخگویی به این سئوال شده اند که یک اثر فرهنگی خوب برجا خواهد گذاشت.

وی افزود: امیدوارم به کمک یک رفتار دائمی در سال های آینده آب را درست مصرف کنیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه کشور ما کم آب است، اظهار کرد: نیازمند این هستیم که دقیقا بدانیم قطره قطره آب را چگونه باید مصرف کرد امیدوارم فرهنگ سازی ای که در میان خانواده ها انجام می شود با برنامه ریزی درست بر منابع آبی کشور را از خطر کمبود آب نجات دهیم.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه باید مدیریت مصرف داشته باشیم اظهار کرد: صنایع، آبی را که مصرف می کنند باید با تصفیه کردن و با برگرداندنش به چرخه مصرف، چند بار از آن استفاده کنند.

چیت چیان ادامه داد: در کشاورزی با اصلاح الگوی کشت و اصلاح شیوه های آبیاری قادر هستیم میزان مصرف آب را کاهش دهیم و در مصرف خانگی هم خانواده به راحتی می تواند ۳۰ درصد مصرف خود را کاهش دهد.

وی اظهار کرد: استفاده از آب دریا، نمک زدایی و شیرین سازی آن و همچنین تمهیدات برای کاهش بخار آب دریاچه ها، از برنامه هایی است که در دستور کار داریم. ( مهر )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها