عملیات صرافی در فضای مجازی ممنوع شد

مدیر اداره صادرات بانک مرکزی از ممنوعیت عملیات صرافی در فضای مجازی خبر داد و گفت: براساس مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها که در بیست و نهم دی امسال ابلاغ شد، صرافی‌های دارای مجوز فعالیت معتبر از بانک مرکزی فقط مجاز به انجام معاملات و خرید و فروش عینی ارز هستند.
کد خبر: ۷۶۸۳۱۱

صمد کریمی در گفت‌وگو با ایرنا، با تاکید بر این‌که هرگونه عملیات صرافی در فضای مجازی و اینترنتی ممنوع است، تصریح کرد: البته صرافی‌ها در صورتی مجاز به این نوع خرید و فروش ارز هستند که قبلا نسبت به اعلام همزمان نرخ خرید و فروش ارز در محل استقرار صرافی یا تارنمای آن اقدام کرده باشد.

وی گفت: بر اساس دستورالعمل مذکور که برای اولین بار توسط بانک مرکزی اعلام شده بجز صرافی‌های دارای مجوز فعالیت معتبر از بانک مرکزی، اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر نمی‌توانند اقدام به خرید و فروش ارز و تسویه معاملات کنند.

کریمی ادامه داد: به عبارت دیگر خرید و فروش ارز توسط دلالان و سفته‌بازان مطابق با مقررات اعلامی ممنوع است.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل مذکور کانون صرافان مکلف شده هر یک ساعت یک‌بار میانگین موزون نرخ خرید و فروش را محاسبه و در تارنمای خود اعلام کند.

وی گفت: این امر توسط کانون صرافان در تعامل سازنده با بانک مرکزی به صورت آزمایشی انجام شده و پس از نهایی شدن آن جهت اعلام عمومی درخصوص آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

طبق ماده 8 مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی ها، کانون صرافان مکلف است هر یک ساعت یک بار میانگین موزون نرخ خرید صرافی‌ها و میانگین موزون نرخ فروش صرافی‌ها را محاسبه و در تارنمای خود اعلام کند. نرخ‌های اعلام شده میانگین موزون معاملات انجام شده در یک ساعت است و شامل معاملات کل روز نمی‌شود.براین اساس کانون صرافان موظف است تا ساعت 11 هر روز میانگین موزون نرخ ارز روزانه کل خریدها و میانگین موزون نرخ ارز کل فروش‌ها در روز کاری قبل را محاسبه کرده و در تارنمای خود قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها