پوشش خدمات آزمایشگاهی ایدز اچ.آی.وی با افتتاح آزمایشگاه قطب ایدز مرکز بهداشت غرب تهران در سراسر این استان و استان های همجوار کامل شد.
کد خبر: ۷۶۸۰۵۹
سه سوت ایدز را تشخیص بدهید

دکتر ˈمحمدمهدی گویاˈ رئیس مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح این مرکز در جمع خبرنگاران افزود: این مرکز مجهز به پیشرفته ترین و مدرن ترین امکانات تشخیصی ایدز دنیا است.

وی با بیان اینکه این مرکز سومین مرکز آزمایشگاهی ایدز در تهران به شمار می رود، خاطر نشان کرد: 13 منطقه کشور مجهز به آزمایشگاه تشخیصی ایدز با چنین ویژگی هایی بوده که پاسخگوی همه مبتلایان به ایدز هستند.

این مقام وزارت بهداشت با اشاره به اینکه آزمایشگاه ایدز مرکز بهداشت غرب تهران قدیمی ترین و مجهزترین مرکز آزمایشگاهی ایدز به شمار می رود، تاکید کرد: تمام خدمات ارائه شده در این آزمایشگاه رایگان است.

رئیس مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: امکانات تشخیصی ایدز در این مرکز نه تنها برای تشخیص ایدز کاربرد دارد بلکه برای پیگیری درمان بیماران نیز هست. به طور مثال این آزمایش ها نشان می دهد که درمان ایدز تاکنون موفق بوده یا لازم است تغییراتی در روش های درمانی صورت گیرد که این امکانات در همه کشورهای جهان وجود ندارد.

گویا افزود: در این مرکز فوق تخصص بیماری های عفونی و روانپزشک فعالیت دارند .

این آزمایشگاه پاسخگوی مراجعات استانی و سایر استان های مقیم شامل البرز، قم، سمنان، مرکزی و قزوین در زمینه تشخیص مولکولی ایدز، تعیین بار ویروسی و تعیین سطح سلول های مارکر، ارائه آموزش به دانشگاه های علوم پزشکی معین و حمایت فنی و کنترل کیفیت آزمایشگاه های معین تحت نظر خواهد بود.

بر اساس آمارهای رسمی حدود 30 هزار نفر در ایران مبتلا به ایدز هستند ولی براورد می شود که این رقم حدود 100 هزار نفر می باشند یا شناسایی نشده و یا این که از بیماری خود بی خبرند. (ایرنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها