رییس پلیس فتا خراسان رضوی در خصوص کلاهبرداری جدید افراد سودجو با شگرد تبلیغات دروغین خدمات تلفن همراه خبر داد.
کد خبر: ۷۶۸۰۰۵
«3000 دقیقه رایگان مکالمه کنید»،روش جدید کلاهبرداری

سرهنگ سید محسن عرفانی، رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: امروزه یکی از شگردهای سودجویان در فضای مجازی ارسال پیامک های وسوسه انگیز مبنی بر برنده شدن در مسابقات، برنده شدن قرعه کشی ها و طرح ها و بسته های حمایتی می باشد.

وی افزود: متاسفانه برخی از شهروندان بدون توجه به اینکه آیا اصلاً در قرعه کشی مذکور یا در جشنواره اشاره شده شرکت داشته اند یا نه، با دیدن یا شنیدن خبر، برنده شدن در طرح ها و بسته های مختلف خدماتی تلفن همراه تصمیم به ارسال اطلاعات خواسته شده می نمایند و یا به نزدیکترین خود پرداز مراجعه کرده و در دام کلاهبرداران گرفتار می شوند، کم دقتی و اعتماد زیاد کاربران یکی از علل اصلی افزایش چنین کلاهبرداری هایی به شمار می آید.

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شگرد جدید کلاهبرداری خبر داد و گفت: با اشاره به برخی طرح ها که به تازگی از سوی شرکت های ارتباطات سیار برای تلفن های همراه در نظر گرفته شده ، افراد کلاهبردار با سوء استفاده از این طرح ها اعم از جشنواره و... به افراد دارای تلفن همراه تماس گرفته و با پیشنهاد هایی فریبنده از جمله «مکالمه رایگان 3000 دقیقه ای» و «اینترنت رایگان به مدت سه ماه» و «همخوانی چهار رقم شماره آخر سیم کارت فعلی با شماره سیم کارت پیشنهاد شده» در اغوای مخاطب تلاش می کنند.

این مقام انتظامی افزود: این سیم کارت ها ارزشی حدود 16500تومان را دارا هستند و هنگام فعالسازی مابه التفاوت وجه را در خدمات مشترکین همراه بپردازند اما برخی شهروندان با فریب کلاهبردار تمام وجه (مبلغ 145600تومان) را هنگام دریافت سیم کارت به پست یا هر فرد دیگری تحویل می دهند در حالی که می بایست مابه التفاوت وجه را هنگام فعال سازی سیم کارت به دفاتر خدمات مشترکین بپردازند.

سرهنگ عرفانی از شهروندان خواست ضمن جدی گرفتن هشدارهای پلیس،در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir گزارش کنند.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها