چهار عضو باندی که با راه‌اندازی بنگاه‌های قلابی، خانه‌های مردم را در شمال‌غرب تهران اجاره داده و با فریب مستاجران، میلیون‌ها تومان از آنها دریافت و فرار کرده بودند، تحت تعقیب قرار گرفتند و یکی از آنها دستگیر شد.
کد خبر: ۵۸۲۳۱۸
آگهی فوت، شگرد کلاهبرداری از مستاجران

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه دو از چهار مرد به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی گفت: قصد اجاره خانه‌ای را داشتم تا این که از طریق آگهی‌ روزنامه‌ای با یک بنگاه تماس گرفتم و پس از ملاقات با صاحب بنگاه و سه شریک وی قرار شد آنها آپارتمان مناسبی را برایم پیدا کنند.

شاکی در دام کلاهبردارها گرفتار شد

شاکی یادآور شد: پس از چند روز به بنگاه رفتم که دو نفر از شرکای وی مرا به یک مجتمع مسکونی بردند و من با دیدن آپارتمانی، تصمیم گرفتم آن را اجاره کنم و در مراحل بعدی، پس از نوشتن قولنامه، سه فقره چک 50 میلیون تومانی به آنها پرداخت کردم.

وی خاطرنشان کرد: قرار شد پایان هفته برای گرفتن کلید آپارتمان اجاره‌ای به بنگاه بروم که با مراجعه به آنجا، مشاهده کردم پارچه‌نوشته‌ای در محل نصب شده که «به علت فوت پدرمان بنگاه بسته است.»

پارچه‌نوشته‌های مرموز بر سر در بنگاه

پس از 10 روز وقتی دوباره به بنگاه رفتم، این بار پارچه‌نوشته دیگری مبنی بر فوت یکی دیگر از اعضای خانواده بنگاهدار در محل نصب شده بود بنابراین چند روز دیگر به بنگاه رفتم و متوجه شدم این ملک اجاره‌ای بوده و افراد دیگری در آنجا فعالیت می‌کنند و از بنگاهدار قبلی خبری ندارند.

شاکی ادامه داد: در ادامه متوجه شدم صاحب ملک تاکنون پولی بابت اجاره از بنگاهدار دریافت نکرده است.

وی یادآور شد: چک‌های پرداختی نیز از سوی سه مرد با مدارک جعلی نقد شده بود.

ردپای متهمان در کلاهبرداری‌های دیگر

با تشکیل پرونده‌ای در این رابطه، تحقیقات پلیس برای دستگیری این باند چهار نفره کلاهبردار آغاز شد تا این‌که چند زن و مرد دیگر هم با حضور در مرکز پلیس، از یک بنگاهدار و شرکایش به اتهام کلاهبرداری‌ های میلیونی شکایت کردند.

در تحقیق از این شاکیان معلوم شد این افراد نیز در دام همان اعضای باندی گرفتار شده‌اند که پلیس در تعقیب آنهاست.

مالکان، بی‌اطلاع از اجاره رفتن ملکشان

در ادامه مالکانی که قرار بوده خانه‌هایشان اجاره داده شود، شناسایی و به پلیس آگاهی احضارشدند و در تحقیق از آنها مشخص شد، چهار مرد بدون اطلاع آنها، 40 تا صد میلیون تومان از مستاجرها گرفته‌اند و فرار کرده‌اند.

در ادامه ماموران اطلاع یافتند هویت متهمان جعلی بوده و چک‌هایی را هم که از مستاجر‌ها بابت ودیعه مسکن گرفته بودند، با مدارک جعلی نقد کرده‌اند.

دستگیری یکی از متهمان فراری

در ادامه تحقیقات چند روز پیش ماموران از طریق کارمند یکی از بانک‌های تهران مطلع شدند یکی از متهمان فراری قصد نقد کردن یک فقره چک مستاجران مالباخته را دارد که وی را دستگیر کردند و با انتقال متهم به پلیس آگاهی معلوم شد او یکی از همان اعضای باندی بوده که پلیس در تعقیب آنهاست.

متهم در بازجویی اعتراف کرد، فقط در زمینه نقد کردن چک‌های دزدی با کلاهبردارها همدست بوده و نقشی در دریافت پول از مستاجر‌ها نداشته است.

متهم یادآور شد: من از طریق یکی از اقوامم با دیگر اعضای این باند آشنا شدم و فعالیتم را با آنها شروع کردم. بنابراین گزارش، با دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2، تحقیق از متهم برای مشخص شدن جرایمش و شناسایی و دستگیری دیگر اعضای فراری باند ادامه دارد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
قدرت الله
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
۰
۰
ازمسولین محترم قوه قضاییه خواهشمندیم این ازخدابی خبران مرتدرابه اشدمجازات محكوم كنندباتشكر
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
۰
۰
اگر احكام كلاهبرداری باز دارنده می بود هرگز این جرمها تكرار نمی شد.
زهره
United Arab Emirates
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
۰
۰
اعضای باند كلید منازل را از كجا آورده اند كه به مستاجر خانه را نشان می دادند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها