سرپرست سازمان سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از انجام مطالعات تخصصی برای ورود پهپادهای امدادی به چرخه نجات کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۶۷۶۸۸
ورود پهپادهای امدادی به چرخه نجات

ناصر چرخ‌ساز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه این سازمان برای افزایش تعداد بالگردها در راستای تقویت امداد هوایی، گفت: برای رسیدن به محل حادثه یکی از بهترین وسایل بالگرد است که در سازمان امداد و نجات در حال حاضر بالگردهای پهن پیکر برای ترابری لجستیک و نیرو و همچنین بالگردهای سبک برای پاسخگویی سریع به حوادث وجود دارد.

وی با بیان اینکه براساس سیاستگذاری‌ها، پوشش حداکثری امداد هوایی در همه استان‌ها مدنظر است، گفت: براساس سخنان رییس جمعیت هلال‌احمر باید در هر استان یک بالگرد مستقر شود، اما در نظر داریم با توجه به وسعت و میزان خطرپذیری، استقرار بالگرد در برخی استان‌ها را افزایش دهیم.

چرخ‌ساز با بیان اینکه استقرار یک بالگرد در مرکز برخی استان‌ها پاسخگوی حوادث نیست، گفت: چرخه امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر نیز نیازمند بازسازی است و حتی اگر بالگردهای این سازمان قدیمی نباشند از آنجایی که براساس استانداردهای روز دنیا و خاص امداد نجات بررسی می‌شوند، آمادگی پاسخگویی به حوادث را دارند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در حال حاضر 17 فروند بالگرد در اختیار ناوگان امداد هوایی سازمان است، گفت: اولویت این سازمان در استفاده از بالگرد، ترابری نیرو و تجهیزات، پاسخگویی به حوادث و آمبولانس هوایی است.

وی همچنین از انجام مطالعات حتی برای ورود پهپادهای امدادی خبر داد و گفت: در حال حاضر اقدامات کارشناسی و مطالعاتی برای ورود پهپادها به منظور ارزیابی هوایی مکان حادثه در دستور کار است و این طرح در فاز مطالعاتی قرار دارد و پس از انجام تست‌ در صورت مثبت بودن، وارد چرخه امداد و نجات کشور می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها