امدادرسانی به 600 نفر در جاده‌های کشور

به‌دنبال بارش برف در هفت استان کشور و لغزنده و برفگیر شدن برخی راه‌های مواصلاتی، سازمان امداد و نجات کشور از امدادرسانی به 600 نفر در جاده‌های کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۶۲۹۷۳

در همین زمینه سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان این‌که 25 تیم متشکل از 75 نفر کار امدادرسانی به شهروندان و مسافران را به عهده دارند، یادآور شد: علاوه بر امدادرسانی به این 600 نفر، 90 نفر از مسافران در راه مانده نیز توسط امدادگران نجات و اسکان داده شدند و صد خودرو گرفتار در برف نیز رهاسازی شد.

ناصر چرخساز با اشاره به این‌که بارش برف در شش استان تهران، خراسان رضوی، سمنان، گلستان، گیلان و مازندران از روز جمعه آغاز شده است، افزود: امدادگران در راه‌های این استان‌ها آماده کمک به مسافران هستند و هموطنان می‌توانندطی تماس با شماره 88255555 (مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا) از وضع راه‌های کشور (جوی و ترافیکی) باخبر شده یا در صورت نیاز درخواست کمک کنند. مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی گلستان نیز با اشاره به باز بودن جاده‌های استان گفت: با این حال براثر ریزش برف سطح مسیرهای کوهستانی لغزنده بوده و تردد درآن فقط با زنجیرچرخ ممکن است.

عادل مصدقی با بیان این‌که در برخی جاده‌های کوهستانی استان شاهد بارش برف تا ارتفاع 30 سانتی‌متری هستیم، افزود: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، تا شش روز آینده شاهد ریزش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی گلستان و باران در سطح استان خواهیم بود. بارش برف در استان‌های خراسان رضوی و شمالی نیز به برودت هوا و تعطیلی برخی مدارس این دو استان منجر شد.بارش‌های اخیر برف در استان‌های سردسیر نظیر چهارمحال و بختیاری و همدان سبب راه اندازی جشنواره‌های زمستانی در این استان‌ها شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها