فرمانده نیروی دریایی ارتش:

هیچکس جرات تهدید ایران را ندارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی ایران به برکت انقلاب اسلامی در آبهای بین المللی حضور دارد و توان برقراری و حفظ امنیت تنگه هرمز، خلیج فارس و منطقه را دارد.
کد خبر: ۷۶۷۶۵۰
امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس در دست ماست

به گزارش واحد مرکزی خبر، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در گفتگوی اخصاصی با پایگاه خبری العهد لبنان، درباره امنیت تنگه هرمز گفت: ما بارها گفته ایم که نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران می تواند بر تنگه هرمز تسلط داشته باشد و امنیت را در این تنگه، خلیج فارس و دریایی عمان برقراری کند.

وی افزود:‌ از این روست که ما می گوییم امنیت تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان در دستان ماست. ما خواهان برقراری امنیت در منطقه هستیم و این را مسئله اصولی و اولیه برای خود می دانیم و ارتقاء توان ما در زمینه دریایی نیز به علت برقراری امنیت است. ما به مبارزه با تروریسم دریایی در شمال اقیانوس هند اقدام و در این خصوص و برای برقراری امنیت به هر کشوری کمک می کنیم.

پیش از انقلاب، غرب بر نیروی دریایی تسلط کامل داشت

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره وضع نیروی دریایی ایران پیش از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن پس از انقلاب اسلامی گفت: پیش از انقلاب کادر نیروی دریایی در کشورهای غربی برای کسب آموزش های تخصصی تعلیم می دیدند و ما در خصوص حفظ و تعمیر تجهیزاتمان از تجربه بیگانگان که در ایران به عنوان مستشار حضور داشتند استفاده می کردیم.

وی افزود: آنها بر تجهیزات نیروی دریایی تسلط کامل داشتند و ما از این تجهیزات استفاده می کردیم. به لحاظ تاکتیکی به ویژه در رزمایش ها ما دنباله رو غرب بودیم و هر عملیاتی که این کشورها انجام می دادند و ما در چارچوب آن ماموریت فقط در خلیج فارس، و تنگه هرمز و بخش هایی از دریای عمان حضور داشتیم اما اکنون اوضاع فرق کرده است.

سیاری گفت: ما پیش از انقلاب در زمینه تصمیم گیری مستقل نبودیم بلکه ناتو برای ما تصمیم گیرنده بود حتی در زمینه صنعتی، ساخت تاسیسات و بندر، موج شکن و ساخت محل سکوت نیروهایمان آنها برای ما تصمیم می گرفتند؛ به این معنا که پیش از انقلاب اسلامی نیروی دریایی ما در همه زمینه ها دنباله رو غرب بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: اما اکنون و به برکت انقلاب اسلامی وضع به گونه ای دیگر است. اکنون همه نیروهای ما در عالی ترین سطح و مطابق با استاندارهای بین المللی در داخل کشور آموزش و تعلیم می بینند و بزرگ ترین دلیل در این خصوص نیز این است که ما در آب های آزاد در مناطق مختلف جهان حضور داریم.

وی اظهارداشت:در زمینه تجهیزات نیز ما به حفظ و تعمیر همه تسلیحات و تجهیزات خود بدون هیچ گونه کمک خارجی قادر هستیم و حتی به ترمیم، تعمیر و ساخت تجهیزات لازم مانند ناوشکن های جماران، پیکان، جوشن، دماوند پرداختیم. امروز می توانیم خود تاکتیک ها و برنامه های لازم برای اجرای رزمایش هایمان را ترسیم کنیم و قادر به ساخت صنایع و ساخت تاسیسات و بندر هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: در زمینه آب های آزاد نیز باید بگویم که ما در آب های آزاد حضور داریم که این یعنی قدرت و اقتدار، این چیزی است که مردم ایران خواهان آن هستند و چیزی است که رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه ای (دام ظله) برای ما ترسیم کرده است.

سیاری گفت: سال های پیش از انقلاب اسلامی، ما هیچ اطلاع و علمی در خصوص مسائل زیر آب نداشتیم، اما امروز ما در زیر آب ها حضور داریم و دارای زیردریایی های هستیم که در زیر آب هستند که این سبب افزایش قدرت ما شده است.

وی افزود: اگر با درجه و خط کش بین دوره پیش از انقلاب و پس از انقلاب مقایسه کنیم، می بینیم که ما پیش از انقلاب زیر صفر بودیم، اما اکنون به درجه صد رسیده ایم و در همه عرصه ها تصمیم گیرنده ایم و این دستاوردهای بزرگی است که به برکت انقلاب اسلامی و عزم جوانان ما حاصل شده است.

امیر سیاری گفت: درزمینه دستاوردها و تولیدات نیز ما اکنون به ساخت و تولید انواع زیردریایی بر اساس نیازهایمان اقدام می کنیم و نیز به ساخت انواع ناوشکن های موشک انداز میپردازیم و این تولیدات به نیروی دریایی می پیوندد.درزمینه ساخت وتوسعه سامانه های تسلیحاتی و تسلیحات هوشمند، مهمات و تاکتیک های جدید نیز به مرحله خودکفایی رسیده ایم و این دستاوردها در رزمایش های مختلفی که برگزار می کنیم به نمایش در می آید.

پیام رزمایش های دریایی دوستی و مودت است

فرمانده نیروی دریایی در خصوص پیام رزمایش های دریای نیز گفت: رزمایش ها دارای ابعاد مختلفی است که اولین آن آزمایش تاکتیکها، سلاح ها و انتقال تجربه های نسل قدیم به نسل جدید و ایجاد هماهنگی بین یگانهای رزمی است، اما رزمایش ها زاویه و جنبه مهمی دارد و آن این است که ما به کشورهای همجوار و دوست پیام دوستی و مودت می دهیم.اگر قدرت نظامی ما افزایش یابد این بدان معنا نیست که ما قصد تعدی به دیگران را داریم بلکه ما خواهان تقویت توان دفاعی خود هستیم. پیام دیگری که رزمایش های ما دارد بازدارندگی است. همه باید بدانند که ما دارای قدرت بازدارندگی زیادی هستیم و می توانیم از خود دفاع کنیم.

امیر سیاری تاکید کرد: پیام رزمایش های اخیری که برگزار شد به کشورهای همجوار و دوست این بود که اگر توان و قدرت راهبردی نیروی دریایی ایران افزایش یابد، ما به دنبال تعدی به منافع، مصالح و مرزهای دیگران نخواهیم بود بلکه خواهان به نمایش گذاشتن توان دفاعی و بازدارندگی خود هستیم.

وی افزود: ایران با داشتن اهداف مقدس و رهبری حکیمانه امام خامنه ای (دام ظله) در مسیر انقلاب اسلامی پیش خواهد رفت و در برابر هر گونه تهدید دشمنان خواهد ایستاد. ما می گویم که به دنبال جنگ با هیچ ملتی نیستیم و خواهان جنگ نیستیم، اما ما مردمی هستیم که به برکات و اهداف انقلاب اسلامی با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی خواهان حرکت رو به جلو هستیم. جمهوری اسلامی ایران با توانمندی مادی و معنی که دارد پیروزی خواهد شد و حرکت انقلاب با پیروزی ادامه خواهد داشت.(واحدمرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها