معاون وزیر بهداشت خبر داد:

یک دوره انحصار برای تولید داروی ایرانی

پژوهشگران ایرانی در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران توانستند خط تولید داروی تزریقی سرطان پروستات را که تولید آن منحصربه کشور امریکا بود، راه اندازی کنند.
کد خبر: ۷۶۶۶۵۹
راه اندازی خط تولید داروی سرطان پروستات در ایران

مهدی نکومنش، رییس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران با اشاره به اینکه از خط تولید یک داروی تولیدی در پژوهشگاه رونمایی شد، گفت: خط تولید صنعتی داروی «لوپرولایداستات» رونمایی و سپس راه اندازی شد که این دارو یک فراورده تزریقی یک ماهه برای سرطان پروستات است و البته این دارو مشابه داروی امریکایی با همین کاربرد است.

وی افزود: علاوه بر اینکه داروی تزریقی برای سرطان پروستات استفاده می شود، در درمان بیماری های فیبروم رحم و نازایی در زنان نیز کاربرد دارد.

نکومنش با بیان اینکه ساخت این دارو منحصر به کشور آمریکاست، گفت: دارویی که در آمریکا به تولید می رسد هزینه ای معادل با 400 یورو دارد که داروی «لوپرولایداستات» مشابه داروی «آمریکایی باهمین کاربرد است.

وی افزود: اکنون می توانیم علاوه بر تامین نیاز کشور به کشورهای دیگر این دارو را صادرکنیم و البته ما توانستیم در دنیا دومین کشور تولید کننده این نوع از دارو باشیم.

رییس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران با اشاره به اینکه اکنون این دارو توسط شرکتی در مرکز رشد این پژوهشگاه که محققان ایرانی در آن فعالیت دارند به تولید رسیده، اظهار داشت: بنا داریم تا این دارو را به کشورهای سوریه و یمن صادر کنیم.

نکومنش افزود: این دارو با نمونه امریکایی برابری می کند، علاوه بر آن در این مرکز رشد امکان تولید گرید سه و نیم میلی گرمی نیز فراهم شده است، در صورتیکه آمریکا تنها گرید هفت میلی گرمی را تولید می کند.

عصر روز گذشته در مراسم جشن سالگرد پیروزی انقلاب ، خط تولید صنعتی این داروی تزریقی راه اندازی شد. این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسن ابوترابی، نایب رییس مجلس، وحیداحمدی معاون پژوهشی وزارت علوم و جمعی از پژوهشگران پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی، صورت گرفت. تولید این دارو توسط شرکت «واریان فارمد» در مرکز رشد پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی به ثبت رسیده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها