رییس انجمن اورولوژی ایران گفت: مردان چاق بیشتر از سایر افراد به سرطان پروستات مبتلا می شوند بنابراین با کاهش وزن و ورزش می توان از بروز این بیماری پیشگیری کرد.
کد خبر: ۵۴۲۷۲۳
مردان چاق بیشتر به سرطان پروستات مبتلا می شوند

دکتر جلیل حسینی روز چهارشنبه به مناسبت هفته ملی سلامت مردان ( اول تا هفتم اسفند) در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: بیماری های پروستات به عنوان یکی از بیماری های شایع مردان به دو گروه سرطان پروستات و بزرگی خوش خیم پروستات تقسیم بندی می شوند اما علامت مشترک آنها، مشکلات ادراری است.

وی ادامه داد: در این بیماری، فشار روی مسیر عبور ادرار موجب اختلالات ادراری می شود که موجب بروز علایم مانند تغییر در نحوه تخلیه مثانه، احساس دفع سریع ادرار و بیدار شدن در شب برای تخلیه مثانه می شود.

رییس انجمن اورولوژی ایران اضافه کرد : بیماری پروستات می تواند خوش خیم یا بدخیم باشد که با آزمایش های پزشکی، مشخص می شود.

حسینی یادآور شد بیماری پروستات معمولا از سن 45 سالگی در مردان، آغاز می شود.

سرطان پروستات پس از سرطان پوست دومین سرطان شایع در بین مردان است.

نتایج یک تحقیق جدید در این باره نشان می دهد؛ با یک تغییر بسیار ساده و کوچک در زندگی می توان از بروز این سرطان پیشگیری کرد و این تغییر کوچک پیاده روی روزانه است.

هرچند انجام مطالعات بیشتر در این زمینه مورد نیاز است اما به نظر می رسد که میزان اندکی تحرک و ورزش منظم روزانه می تواند محافظ واقعی در برابر این بیماری در بدن ایجاد کند.

حتی در بیمارانی که این سرطان تشخیص داده شده است، می توان با تحرک و پیاده روی روزانه از وخیم تر شدن سرطان جلوگیری کرد.

به گفته محققان؛ مصرف کوجه فرنگی، نوشیدن چای و مصرف سبزیجات مناسب در پیشگیری از سرطان پروستات و کاهش سرعت پیشرفت آن موثر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها