همکاری ایران و آلمان در زمینه ارتقای بهره‌وری آب

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا درباره استفاده از تجربه آلمان در زمینه تغییر اقلیم و ارتقای بهره‌وری در بخش آب اعلام آمادگی کرد.
کد خبر: ۷۶۶۵۱۶

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، رحیم میدانی در دیدار سفیر آلمان گفت: هم‌اکنون در زمینه‌های مطالعاتی و آموزشی همکاری‌های خوبی میان دو کشور در حال انجام است، اما با توجه به وضع خاص منابع آب ایران در چند سال گذشته و بروز شرایطی همچون تغییر اقلیم، خشکسالی و افزایش دما، علاقه‌مند هستیم در زمینه مدیریت غیرسازه‌ای آب همچون بحث بهره‌وری و همچنین نحوه مواجهه با پدیده تغییر اقلیم همکاری‌های جدیدی را با کشور آلمان آغاز کنیم.

سفیر آلمان نیز با اشاره به پیشینه طولانی مشارکت آلمان در ایران، گفت: هم اکنون شرکت‌های آلمانی در طرح‌های مختلف اقتصادی و عمرانی ایران حضور فعال دارند، اما این همکاری‌ها در زمینه آب کم است.

میکاییل اشترنبرگ با بیان این‌که آب و محیط زیست در آینده نقش موثری را در سرنوشت کشورها خواهد داشت، ادامه داد: آب ماده‌ای است که دائم کمیاب‌تر می‌شود و مانند انرژی‌های دیگر قابل جایگزینی نیست، بویژه در کشوری مانند ایران آب از اهمیت حیاتی برخوردار است.

وی با اشاره به بازدید یک هیات آلمانی از دریاچه ارومیه، ادامه داد: کارشناسان و بخش‌های مطالعاتی آلمان آماده ارائه خدمات پژوهشی و اجرایی بویژه در زمینه مسائل محیط زیستی ایران هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها