امیری در نشست خبری تشریح کرد

آخرین وضعیت حادثه شیراز

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان با اشاره به سلب تابعیت ده‌ها نفر از اتباع بحرینی و استمرار بازداشت شخصیت‌های سیاسی و دینی آن کشور، از تشدید رویکردهای امنیتی و پلیسی دولت بحرین ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۷۶۶۴۹۷

واکنش مرضیه افخم به اقدام دولت بحرین در سلب تابعیت 72 بحرینی است. وی تاکید کرد: اعمال این‌گونه مجازات‌های منسوخ شده و عدم تفکیک بین اعتراض‌های مسالمت‌آمیز مردم آن کشور با اقدامات تروریستی گروه‌های تکفیری کمکی به حل مشکلات نخواهد کرد. سخنگوی وزارت امورخارجه بار دیگر به مقام‌های بحرینی توصیه کرد با اقدامات اعتماد آفرین زمینه لازم را برای انجام گفت‌وگوهای جدی با مردم فراهم کنند.

پیش از این «عیسی عبدالرحمن» وزیر مشاور دولت بحرین در امور رسانه‌ای اعلام کرده بود همه 72 نفری که تابعیت بحرینی از آنها سلب شده به «منافع نظام» ضرر وارد کرده‌اند. او مدعی شد تعدادی از شهروندان بحرینی که تابعیت آنها سلب شده با سپاه قدس ایران و حزب‌الله همکاری می‌کردند. به گزارش فارس، این ادعاها درحالی است که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان چندی قبل در سخنانی در انتقاد از سیاست کنونی دولت بحرین در سرکوب آزادی‌ها، گفته بود که دولت بحرین از طریق تغییر تابعیت‌ها، سیاستی شبیه سیاست تبعیض نژادی اسرائیل و تغییر بافت اجتماعی را در پیش گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها