بحرینی ها تحصن گسترده موسوم به تحصن عزت را در مناطق مختلف این کشور در چارچوب چهارمین سالگرد انقلاب این کشور آغاز کردند.
کد خبر: ۷۶۹۸۰۷
آغاز تحصن گسترده بحرینی ها

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی العالم،تظاهرات گسترده نیز در مناطق مختلف بحرین به ویژه بلاد قدیم زادگاه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق بحرین ادامه دارد.

این تحصن شامل شرکت در تظاهرات شبانه، سر دادن الله و اکبر و خاموش کردن چراغ های بیرونی منازل است و این تحصن در مناطق سار، ستره، سنابس،بلاد قدیم،الدیه، سلماباد و مناطق دیگر برگزار شد. همچنین اماکن تجاری و خیابان ها بسته شد. نیروهای انقلابی از مردم خواستند به دانشگاه ها و محل کار نروند. در این سه روز هیچ خودروی سوخت گیری نمی کند و همه در خیابان ها حضور می یابند.

هزاران نفر از بحرینی ها به تظاهرات خود علیه رژیم این کشور ادامه می دهند. مهم ترین تظاهرات در منطقه بلاد قدیم زادگاه شیخ علی سلمان برگزار شد که برای چهل و هفتمین روز پی در پی در بازداشت به سرمی برد. بحرینی ها در سالگرد انقلاب بر ادامه تحرکات انقلابی خود تا تحقق خواسته های خود به ویژه آزادی زندانیان سیاسی و مشخصا شیخ علی سلمان تاکید کردند.

شمار زندانیان سیاسی از سه هزار نفر بیشتر شده است. نیروهای امنیتی طبق معمول با پرتاب گلوله های ساچمه ای به تظاهرات مسالمت آمیز بحرینی ها واکنش نشان داده اند ولی مقاومت بحرینی ها در خیابان ها قوی تر از این گلوله ها و گاز اشک آور است. نیروهای امنیتی به شمار زیادی از منازل بحرینی ها حمله کردند و گسترده ترین حملات در مناطق بلاد قدیم و ستره و دراز رخ داد و 9 بحرینی در نتیجه این حملات بازداشت شدند. جمعیت اسلامی الوفاق بحرین اعلام کرد 166 نفر از شهروندان بحرینی در اعتراضات سال گذشته به دلیل سرکوبگری ها جان خود را از دست دادند و 1740 نفر بازداشت شدند. هادی الموسوی عضو ارشد جمعیت الوفاق تاکید کرد دادگاه های رژیم بحرین بیش از یازده هزار سال حبس برای شهروندان این کشور صادر کردند.

نیروهای انقلابی از بحرینی ها خواستند در تحصن عزت و کرامت شرکت کنند و این تحصن با سر دادن ندای الله و اکبر آغاز می شود.

از سوی دیگر انتقاد سازمان های بین المللی از سرکوبگری های رژیم بحرین ادامه دارد. سازمان فرانت لاین دیفندرز از سرکوبگری ها علیه فعالان حقوق بشر در بحرین به شدت انتقاد و تاکید کرد سلب تابعیت از پنج فعال حقوق بشر بحرینی به دلیل فعالیت های قانونی این افراد در حوزه حقوق بشری بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها