به مغز و حافظه خود چقدر ایمان دارید؟ مطالعات اخیر محققان کلمبیایی نشان می‌دهد که تغییر و دستکاری حافظه انسان‌ها می‌تواند تا جایی پیش برود که به او القاء کند شخصی را به قتل رسانده است.
کد خبر: ۷۶۵۱۸۲
مغزی که از انسان‌ها قاتل می‌سازد

تا پیش از این باور اینکه انسان تنها کارهایی را به خاطر می سپارد که آنها را انجام داده باشد، حاکم بود اما مطالعات اخیر محققان کلمبیایی نشان می دهد مغز انسان حتی در صورتی که مرتکب کاری نشده باشد نیز می تواند اقرار به انجام آن کند و این تجسم و تصویرسازی می تواند تا قتل و کشتن انسانی دیگر نیز پیش برود.

در این مطالعه، اشخاصی که در 11 تا 14 سال گذشته هیچ گونه سابقه جرم و جنایتی نداشتند مورد بررسی قرار گرفتند.

در این مطالعه شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند، گروه اول، افرادی بودند که به آنها القا می شد، مرتکب جرم یا قتلی شده اند و گروه دوم نیز افرادی بودند که به گروه اول القا می کردند که مورد حمله یا آسیب آنها قرار گرفته اند.

علاوه بر این، از خانواده ها نیز برای القای چنین حسی کمک گرفته شد تا در نهایت افراد شرکت کننده در این بررسی متصور شدند که قتلی را انجام داده اند در صورتی که مغز آنها مرتکب اشتباه شده و مواردی را که اعتراف می کرد، صحیح نبودند.

این مطالعه می تواند بسیار اهمیت داشته باشد زیرا یکی از مخاطبین اصلی این مطالعه سیستم های قضایی و قانونی هستند، چطور می توان شخصی را راهی زندان کرد در صورتی که مغز انسان می تواند تنها تصویرسازی از یک قتل را انجام داده و هرگز مرتکب چنین خطایی نشده باشد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها