گزیده عناوین روزنامه‌های صبح پنجشنبه

پیش ‌درآمد؛ پاسخ نهایی هنوز مانده است

روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون کارزار ملی مبارزه با سرطان،حزب ا... انتقام گرفت،پیش ‌درآمد؛ پاسخ نهایی هنوز مانده است،مجید مجیدی اعلام آمادگی کرد نمایش جهانی « محمد(ص)»،انتقام سخت حزب الله از ارتش اسرائیل،فساد، بزرگترین دشمن حقوق شهروندی،کشف نوع رابطه بورس و مسکن و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۷۶۴۹۰۴
پیش ‌درآمد؛ پاسخ نهایی هنوز مانده است

سیاست روز:پیش ‌درآمد؛ پاسخ نهایی هنوز مانده است

کاروان نظامیان صهیونیست در حالی در کمین حزب‌الله در شبعا تارو مار شد که مقاومت این اقدام را پاسخ مقدماتی به جنایت صهیونیست‌ها در قنیطره عنوان کرده و تاکید نمودند که پاسخ نهایی مقاومت بسیار کوبنده‌تر از آین خواهد بود که صهیونیست‌ها تصور آن را بکنند.

هنوز چند روزی از سخنان سید‌حسن نصرالله دبیر‌کل حزب‌الله لبنان در واکنش به شهادت رزمندگان حزب‌الله در قنیطره مبنی بر اینکه صهیونیست‌ها به دنبال ساخت پناهگاه باشند نگذشته بود که حزب‌الله دیروز پاسخی مقدماتی به شهادت رزمندگان خود داد چنانکه حزب‌الله در بیانیه‌ای درباره حمله به کاروان نظامی رژیم صهیونیستی گفت که گروه شهدای قنیطره کاروان نظامی دشمن صهیونیستی را هدف قرار دادند.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای درباره حمله به کاروان نظامی رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی هم مرز با لبنان گفت که گروه شهدای قنیطره کاروان نظامی دشمن صهیونیستی را هدف قرار دادند. حزب‌الله دیروز اعلام کرد که ساعت ۱۱:۳۵ دقیقه به وقت محلی، گروه شهدای قنیطره در مقاومت اسلامی لبنان، یک کاروان نظامی دشمن را هدف قرار دادند. حزب‌الله در بیانیه شماره یک خود افزود: تعداد زیادی از خودروهای اسرائیلی منهدم و چندین نظامی نیز در این کاروانی که هدف قرار داده شد، زخمی شدند.

حزب‌الله لبنان افزود که این عملیات را در واکنش مقدماتی به حمله رژیم صهیونیستی به قنیطره انجام داده است. حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد که این کاروان نظامی اسرائیلی که متشکل از ۹ خودروی نظامی و افسران و نظامیان صهیونیست بود، با سلاح موشکی مناسب هدف قرار داده شده است. نکته بسیار مهم آن است که حزب‌الله مسئولیت این عملیات را پذیرفته که خود بیانگر قدرت مقاومت در انجام عملیات و پذیرش مسئولیت آن است.

بر‌اساس این گزارش، در‌پی این عملیات پیچیده مقاومت، رژیم صهیونیستی از شهرک‌نشینان این رژیم در مناطق المطله، اصبع الجلیل و مناطق نزدیک به محل وقوع این انفجار خواسته است که در محل سکونت خود باقی بمانند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از اصابت خمپاره به یک سایت نظامی در جبل الشیخ خبر داد که در‌پی آن این سایت بسته شده و ساکنان آن منطقه، منازل را تخلیه کرده و متواری شده‌اند.

بر‌اساس ادعای رسانه‌های صهیونیست، یک خودروی نظامی "هامر" با موشک ضد زره هدف قرار گرفت. ارتش اسرائیل رسما اعلام کرد که یک خودروی نظامی این رژیم با موشک ضد تانک در نزدیک مرزهای با لبنان هدف قرار گرفته است. این رسانه‌ها همچنین اعلام کردند که آنچه در شمال اسرائیل روی داده است یک عملیات "پیچیده" بوده است.

خبرنگار شبکه خبری المیادین از گلوله‌باران اطراف شهرک کفرشوبا، المجیدیه، مزرعه حلتا در جنوب لبنان توسط توپخانه‌های ارتش اسرائیل خبر داد. روز سه‌شنبه نیز در‌پی انتشار اخباری از شلیک دو راکت از خاک سوریه به فلسطین اشغالی، نظامیان صهیونیست ۲۰ خمپاره به سمت اراضی اشغالی شلیک کردند.

رسانه‌های صهیونیست گزارش دادند که در این حمله ۶ نفر زخمی شدند که به بیمارستان منتقل شدند و حال چهار نفر بسیار وخیم گزارش شده است و ۵ نفر هم وضعیت نسبتا وخیمی دارند. روزنامه صهیونیستی یدیعوت گزارش داد که نیروهای حزب‌الله یک کمین را کار گذاشته بودند که یک خودروی نظامی اسرائیلی در آن به دام افتاد و در‌پی آن هدف حمله راکتی حزب‌الله قرار گرفت. رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که انتقال نظامیان زخمی شده از محل این حمله همچنان ادامه دارد.

رادیو ارتش اسرائیل به نقل از یک منبع نظامی اسرائیلی احتمال داده عملیات هدف قرار دادن یک گشتی ارتش اسرائیل در مرزهای با لبنان از طریق تونل‌های موجود در منطقه صورت گرفته باشد. رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که بخش نظارت ارتش اسرائیل انتشار تعداد زخمی‌های ارتش این رژیم را ممنوع اعلام کرده است.

بر‌اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، حمله حزب‌الله گردان "تسبار" از تیپ گولانی که از از زبده‌ترین عناصر این رژیم تشکیل شده است، را هدف قرار داده است. اسرائیل در‌پی این حمله اقدام به مسدود کردن راه‌های ارتباطی شمالی از منطقه کریات شمونه به سمت شمال و غرب کرده است. رسانه‌های اسرائیلی همچنین اعلام کردند که در پی اصابت موشک، یک منزل واقع در شهرک‌های صهیونیست‌نشین آسیب دیده است و ارتش نیز از ساکنان خواست که به محل حادثه نزدیک نشوند. در‌پی این عملیات، ارتش اسرائیل نیروهای ویژه و ذخیره خود را فرا خوانده و شمال سرزمین‌های اشغالی را منطقه نظامی اعلام کرد.

"بنی گانتس" رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز در حال بررسی اوضاع است. آسوشیتدپرس گزارش داد که رژیم صهیونیستی با ۲۵ خمپاره مناطقی را در خاک لبنان هدف قرار داده است. در این عملیات، ارتش رژیم صهیونیستی برای بررسی این حادثه جلسه اضطراری برگزار کرد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای انجام مشورت‌های امنیتی به ساختمان وزارت امنیت این رژیم رفت.

نتانیاهو و موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم‌اکنون در حال مشورت‌های امنیتی در ساختمان وزارت امنیت هستند. کانال دوی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش اسرائیل پاسخ چند روزه به حملات مقاومت را بررسی می‌کند.بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این حمله گفت که پیشنهاد می‌کنم که ما را امتحان نکنید. وی ادعا کرد که اسرائیل با قدرت به این عملیات پاسخ خواهد داد.

رسانه‌های صهیونیست گزارش دادند فرودگاه‌های "حیفا" و "روش بینا" به دلیل اوضاع امنیتی شمال سرزمین‌های اشغالی تعطیل شدند. برخی از رسانه‌های منطقه از ادامه درگیری بین نیروهای مقاومت و اشغالگران در مزارع اشغالی شبعا خبر می‌‌دهند. رسانه‌های اسرائیلی همچنین از شلیک مجدد خمپاره از خاک لبنان به سمت سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. هواپیماهای جنگی اسرائیلی نیز به طور گسترده در مناطق العرقوب، مزارع شبعا، حاصیبا و بقاع غربی به پرواز در آمدند.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که یکی از پایگاههای نظامی این رژیم در مزارع شبعا هدف حمله راکتی قرار گرفته است. رژیم صهیونیستی از از نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل"یونیفل" خواست که در مواضع خود باقی بمانند. در‌پی حمله اخیر رژیم صهیونیستی به قنیطره که به شهادت ۶ تن از رزمندگان مقاومت انجامید، مرزهای لبنان و سوریه با فلسطین اشغالی ناامن شد. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و گردان سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی از عملیات تلافی‌جویانه مقاومت حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی، تقدیر کردند. سایر گروه‌های مقاومت منطقه نیز ضمن حمایت از حمایت پاسخگویی به تجاوزات صهیونیست‌ها را حق مقاومت عنوان نمودند.

جام جم

- حضور رهبر معظم انقلاب در مرقد مطهر امام و مزار شهدا
- داور ایرانی فینال جام ملت‌ها را سوت می‌زند
- کارزار ملی مبارزه با سرطان
- پاسخ کوبنده حزب‌الله به صهیونیست‌ها

کیهان

- اولین گام انتقام صاعقه مرگ بر سر صهیونیست‌ها
- احمدی‌مقدم: روزانه از خروج 5 میلیون لیتر سوخت قاچاق از کشور جلوگیری می‌شود
- ایران، نفت و انقلاب یمن 3 محور اصلی دیدار اوباما و پادشاه جدید عربستان
- پاسداشت پاسپورت ایرانی! دولت باز هم عقب نشست

خراسان

- حزب ا... انتقام گرفت
- حضور رهبر انقلاب در مرقد مطهر امام راحل و گلزار شهدای بهشت زهرا
- نوبخت: اگر مجلس لیست بی نیازان یارانه را دارد به دولت بدهد
- فردای من و شفاعت زلال تو

رسالت

- شکایت نمایندگان از مطهری در دست بررسی است
- کنگره آمریکا جسارت افزایش تحریم‌ها علیه ایران را ندارد
- راهپیمایی 22 بهمن امسال با حال و هوای نبوی برگزار می‌شود
- حضور رهبر انقلاب در مرقد مطهر امام راحل و گلزار شهدای بهشت زهرا

سیاست روز

- پیش ‌درآمد؛ پاسخ نهایی هنوز مانده است
- تیرشان به سنگ خورد؛ظریف هیچوقت نگفتم تا 22 بهمن به نتیجه می‌رسیم
- سانسورچی‌های ناشی!
- کسری معیشت ۳۴۰ هزار تومان شد

وطن امروز

- هلاکت 17 نظامی اسرائیلی در حمله حزب‌الله به کاروان تیپ گولانی در شبعا
- رهبر انقلاب در آستانه دهه‌فجر در مرقد مطهر امام و بهشت زهرا حضور یافتند یاد امام و شهدا
- مجید مجیدی اعلام آمادگی کرد نمایش جهانی « محمد(ص) »
- دولت روحانی سرانجام مخالفت آمریکایی‌ها برای حضور ابوطالبی در سازمان ملل را پذیرفت

حمایت

- حضور رهبر انقلاب در حرم امام خمینی(ره)
- صاعقه مرگبار حزب‌الله 17 نظامی صهیونیست به جهنم رفتند
- دادستان کل کشور: دولت بسترهای فساد را از بین ببرد
- ترکیه و مالزی الگوی صنعت خودرو ایران باشند!

ایران

- روحانی در مراسم تجدید بیعت دولت با بنیانگذار انقلاب: اعتدال و صلح را از امام(ره)آموختیم
- انتقام سخت حزب الله از ارتش اسرائیل
- حضور رهبر معظم انقلاب در مرقد امام راحل

ابتکار

- برای سومین سال متوالی؛ بانک اقتصادنوین رتبه برگزیده جشنواره دکتر "نوربخش” را کسب کرد
- تغییر وزیر دادگستری صحت ندارد
- آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: دوره برخورد شعاری با مسائل کشور گذشته است

اطلاعات

- پاسخ کوبنده حزب الله به اسرائیل
- حضور رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام راحل و گلزار شهدا
- قدردانی سپاه پاسداران از حضور مردم در مراسم گرامیداشت سردار شهید الله دادی
- اعتصاب عمومی در بحرین به نشانه اعلام همبستگی با شیخ علی سلمان

مردم سالاری

- سخنگوی قوه قضاییه: می‌خواهند وانمود کنند پرونده سیاسی است
- سید‌حسن خمینی: آزادی در کنار اخلاق نباشد توهین به پیامبر(ص) بیرون می‌آید
- وزیر امور خارجه خطاب به منتقدان: مراقب باشید انتقادهایتان مخرب منافع ملی نباشد
- ارسال پیام به آمریکا از طریق سفارت سوئیس

ابرار

- رهبر انقلاب در مرقد مطهر امام(ره)حضور یافتند در آستانه ایام الله دهه فجر؛
- اسامی 170 نماینده‌ دریافت کننده پول از رحیمی اعلام شود
- ملک سلمان، نخستین پادشاه عربستان که عضو توییتر است
- میرمرادزهی تاکید کرد لزوم تامین امنیت و معیشت مردم سیستان

شهروند

- تجدید میثاق با بنیانگذارکبیر انقلاب
- فساد، بزرگترین دشمن حقوق شهروندی
- نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر:تا ٢٠٢٥ یک سوم جمعیت اروپا را مسلمانان تشکیل می‌دهند
- وقتی کی‌روش جامعه شناس می‌شود

دنیای اقتصاد

- جهت‌یابی نفت با پنج حسگر
- کشف نوع رابطه بورس و مسکن
- در تازه‌ترین آمارهای رسمی منعکس شد چهار تابلو از اقتصاد ایران
- تعیین نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها