در حالی که درگیری‌ها در شرق اوکراین ادامه دارد و اخبار متفاوتی از شمار کشته و زخمی‌ها در این منطقه می‌رسد، پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهور این کشور از ارسال نامه‌ای به ولادیمیر پوتین همتای روس خود برای اعمال نفوذ بر جدایی‌طلبان خبر داد.
کد خبر: ۷۶۴۷۵۴

به گزارش ایرنا و به نقل از رویترز، ولادیسلاو سلزنیوف، سخنگوی ارتش اوکراین گفت درگیری‌های شرق این کشور طی 24 ساعت گذشته سه کشته و 15 زخمی برجای گذاشته است. وی در نشست خبری افزود: در مجموع 55 شهر و روستا در شرق اوکراین طی 24 ساعت گذشته زیر آتش شدید جدایی‌طلبان بوده‌اند.

اما بر اساس گزارش دیگری از خبرگزاری روسی ایتارتاس و به نقل از وزیر جمهوری خودخوانده لوهانسک، درگیری‌های شرق اوکراین طی 24 ساعت گذشته 16 کشته و 114 زخمی در منطقه لوهانسک برجای گذاشته است.

در همین حال پوروشنکو با اعلام خبر ارسال نامه به پوتین یادآور شد در نامه‌اش غیر از این‌ که از پوتین خواسته برای کاهش درگیری‌ها در شرق اوکراین بر جدایی‌طلبان اعمال نفوذ کند، از وی درخواست کرده برای آزادی نادیا ساوچنکو، خلبان زن اوکراینی نیز تمام توان خود را به کار گیرد.

براساس گزارش دیگری از خبرگزاری رویترز، جدایی‌طلبان طرفدار روسیه نیز شامگاه سه‌شنبه اعلام کردند نیروهای دولت کی‌یف را در دو منطقه حوالی «دونتسک» به عقب رانده‌اند و هدف آنها به دست آوردن کنترل کل این منطقه است.

حمله خمپاره‌ای به مناطق مسکونی بندر ماریوپل، در شنبه گذشته باعث ازسرگیری خشونت‌ها در اوکراین بعد از برقراری آتش‌بس از ماه سپتامبر (شهریور) گذشته در این کشور شد.

جدایی‌طلبان طرفدار روسیه می‌گویند هدف آنها عقب راندن نیروهای دولت کی‌یف به حدی است که آنها امکان حمله خمپاره‌ای به شهرهای در دست جدایی‌طلبان را نداشته باشند؛ همچنین می‌خواهند مواضع خود را در شهرهایی که اکنون در کنترل دارند، بهبود بخشند. ادوارد باسورین، معاون فرمانده جدایی‌طلبان در دونتسک می‌گوید جدایی‌طلبان نیروهای دولت را از مناطق حوالی «مارینکا» و مرکز شهر «پسکی» نزدیک فرودگاه دونتسک عقب رانده‌اند.

وی افزود: آنها پیش از این کنترل کامل شهر مارینکا را برعهده داشتند، اما اکنون فقط در حوالی آن هستند. هدف نهایی ما کسب کنترل کل استان دونتسک است.

براساس این گزارش، کسب کنترل این مناطق شامل شهر «آزوف» با 500 هزار نفر جمعیت و شهر بندری ماریوپل نیز می‌شود که اکنون در کنترل نیروهای دولتی قرار دارد.

هر دو طرف می‌گویند جدایی‌طلبان برای محاصره شهر کوچک «دبالتسفه» بین دو شهر بزرگ دونتسک و لوهانسک تلاش می‌کنند. مهم‌ترین جاده کلیدی و خطوط ریلی متصل‌کننده بین دو شهر بزرگ یادشده، از دبالتسفه می‌گذرد. موج جدید درگیری‌های خونین میان نیروهای اوکراینی با جدایی‌طلبان طرفدار روسیه از یک هفته پیش آغاز شده و ده‌ها کشته و مجروح برجای گذاشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها