کفاشیان: پولادی بعد از پایان لیگ قطر به کشور بازمی‌‌گردد

تهدید به دستگیری پولادی از طریق اینترپل

شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا برای فوتبال ایران به پایان رسید، اما پرونده مهرداد پولادی و سازمان نظام وظیفه عمومی همچنان باز است.
کد خبر: ۷۶۴۳۵۵

پولادی آخرین بازیکنی بود که مسافر استرالیا شد. کی‌روش برای آن‌که این مدافع چپ را در اختیار داشته باشد، فشار زیادی به فدراسیون فوتبال آورد. به تبع آن فدراسیون فوتبال هم برای برآورده کردن خواسته سرمربی‌اش، رایزنی‌های زیادی با مسئولان سازمان نظام وظیفه داشت. در نهایت هم این تلاش‌ها روز اعزام تیم ملی به استرالیا جواب داد. درست چند ساعت پس از آن‌که سردار موسی کمالی، معاون اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در مصاحبه خود عنوان کرد فدراسیون فوتبال منتظر پولادی و رفیعی نباشد و بدون این دو بازیکن ترکیب خود را ببندد!

شاید آن روز که پولادی مجوز همراهی تیم ملی را به دست آورد، کسی فکر نمی‌کرد همین بازیکن چند روز بعد در کانون اتفاقاتی قرار بگیرد که به حذف تیم ملی در جام ملت‌های آسیا منجر شد. گرچه خیلی‌ها بعد از بازی ایران و عراق بنجامین ویلیامز استرالیایی را به دلیل تصمیم بحث برانگیزش مقصر اصلی شکست تیم ملی قلمداد کردند، اما به هر حال بازیکنی که از زمین اخراج شد و با اندک بی‌احتیاطی‌اش به خاطر دریافت دو کارت زرد در کمتر از 25 دقیقه، بر روند بازی تاثیر گذاشت، مهرداد پولادی بود؛ همان که به دلیل کارت معافیت جعلی اجازه نداشت تیم ملی را در جام ملت‌های آسیا همراهی کند.

شاید اگر تیم ملی قهرمان جام ملت‌های آسیا می‌شد، خوشحالی مهرداد پولادی از همه بیشتر بود. او اساسا با این انگیزه مسافر استرالیا شد که دینش را به تیم ملی فوتبال کشورش ادا کند، اما حالا که تیم با دست خالی به کشور برگشته، او هم چاره‌ای ندارد جز این‌که بیاید و خودش را به سازمان نظام وظیفه معرفی کند.

تیم ملی دوشنبه بعدازظهر از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) به کشور بازگشت، اما خبری از مهرداد پولادی در میان بازیکنان ملی‌پوش نبود. پولادی همان‌طور که از دوحه قطر راهی سیدنی شده بود، در بازگشت تیم ملی از استرالیا هم مستقیما از سیدنی به دوحه رفت تا موضوع سربازی‌اش با توجه به پرونده‌ای که در سازمان نظام وظیفه دارد، همچنان در ابهام باشد.

حالا ظاهرا قرار است از تمام ظرفیت‌های قانونی برای بازگشت مهرداد پولادی به ایران استفاده شود. سردار کمالی در خصوص بازنگشتن مهرداد پولادی به کشور در حالی که گفته می‌شد او پس از جام ملت‌ها برای مشخص شدن تکلیف سربازی‌اش به ایران خواهد آمد، به فارس گفت: ما در مورد پرونده پولادی قاطعانه برخورد خواهیم کرد. اجازه حضور او در تیم ملی برای شرکت در مسابقات جام ملت‌های آسیا فقط به خاطر تیم ملی بود و اولین و آخرین باری بود که این اتفاق افتاد.

معاون اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: فدراسیون فوتبال و کادر فنی عنوان می‌کردند که اگر پولادی و رفیعی در تیم ملی نباشند، احتمال دارد به تیم ضربه بخورد و ما برای تقویت تیم ملی با حضور آنها موافقت کردیم، اما پس از پایان جام ملت‌ها از طریق وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به دنبال این هستیم که از طریق ورزشی تنبیه شده و تا حصول نتیجه این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی در مورد این‌که پولادی به ایران بازنگشته و تکلیف او چه خواهد شد، گفت: ما از تمام ظرفیت‌های قانونی برای بازگرداندن پولادی استفاده خواهیم کرد. اگر او تمکین نکند، باید از تیم ملی خداحافظی کند. وضعیتش هم طوری نیست که تا آخر عمر فوتبالش را در خارج از کشور ادامه دهد.

سردار کمالی در پایان عنوان کرد: او پیش از جام ملت‌ها در قولی که به مسئولان فدراسیون فوتبال داده بود، گفته بود به دنبال شرایطی هستم که قراردادم را با تیم قطری فسخ کنم و برای خدمت سربازی به ایران بیایم. امیدواریم این اتفاق بیفتد چون در غیر این صورت راه‌های دیگر را آزمایش خواهیم کرد.

یکی از این راه‌ها این است که سازمان نظام وظیفه پس از صدور رای مراجع قضایی درباره پولادی، از طریق اینترپل برای دستگیری این بازیکن اقدام کند. این راهکاری بود که سردار کمالی در گفت‌وگو با تسنیم به آن اشاره کرد.

با این حال رئیس فدراسیون فوتبال معتقد است بازگشت پولادی به ایران دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد. علی کفاشیان، در مورد مهرداد پولادی گفت: پولادی با توجه به تعهداتی که به باشگاهش داشت، باید به قطر بازمی‌گشت و اگر به باشگاه خود نمی‌رفت، خسارت سنگینی را باید پرداخت می‌کرد و برای او مشکل ایجاد می‌شد. این تعهد به باشگاه درباره بازیکنانی چون اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد نیز صدق می‌کرد و این دو بازیکن با توجه به تعهدی که داشتند، همراه تیم ملی به ایران نیامدند و به باشگاه‌های خود رفتند. اما قطعا پس از پایان لیگ قطر، پولادی باید به ایران بیاید تا موضوع سربازی‌اش را مشخص کند. ضمن این‌که او به کشورش تعلق خاطر دارد و باید باز هم برای این تیم بازی کند.

کفاشیان درباره اظهارات سردار کمالی مبنی بر این‌که اگر رای دادگاه پولادی صادر شود، از طریق پلیس اینترپل وی را دستگیر می‌کنیم، گفت: این موضوع را خودشان می‌دانند و ما دخالتی نخواهیم کرد. ما به صورت قانونی پولادی را به تیم ملی آوردیم و باز هم از نظام وظیفه تشکر می‌کنیم. همه دیدند نبود پولادی در بازی با عراق در عدم صعود ایران چقدر تاثیرگذار بود.

حال باید دید سازمان نظام وظیفه که پیش از این یک مجوز یکماهه برای مهرداد پولادی صادر کرده بود، در قبال این بازیکن چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد؟ آیا با بازگشت پولادی به کشور باز هم شرایط برای حضور این مدافع در تیم ملی فراهم خواهد شد یا مجبور خواهیم بود صحنه اخراج پولادی در بازی با عراق را به عنوان آخرین لحظه حضور پولادی در تیم ملی تا همیشه در ذهن‌ها به ثبت برسانیم؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها