در رابطه با خرابکاری در برنامه هسته ای ایران

پرونده مامور سیا مورد تجدید نظر قرار می گیرد

دادگاهی ایالتی در آمریکا، مامور پیشین سازمان سیا را در برنامه هسته‌ای ایران گناهکار اعلام کرد.
کد خبر: ۷۶۴۱۴۵
مامور سیا در برنامه اتمی ایران مجرم شناخته شد

«جفری استرلینگ» مامور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) به دلیل افشای اطلاعات سری درباره طرح محرمانه خرابکاری این سازمان در برنامه هسته‌ای ایران به خبرنگار نیویورک تایمز، توسط دادگاه ایالت ورجینیا گناهکار شناخته شد.

شبکه خبری «العربیه» به نقل از روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اعلام کرد که دادگاه، جفری استرلینگ را در 9 اتهام مجرم شناخت که یکی از آن‌ها، افشای بدون مجوز اطلاعات مربوط به دفاع ملی است.

دادستانی آمریکا همچنین جفری استرلینگ را متهم کرده که جان برخی از مردم را در معرض خطر قرار داره و تلاش‌های ایالات متحده به منظور جلوگیری از طرح‌های هسته‌ای ایران را در معرض شکست قرار داده است.

جفری استرلینگ 47 ساله در سال 2010 هم متهم شده بود اطلاعات محرمانه‌ای را در اختیار «جیمز ریزن» خبرنگار این روزنامه آمریکایی قرار داده است.

گفته می‌شود در آن برنامه محرمانه، سیا یک کار‌شناس هسته‌ای روسیه ملقب به «مرلین» را استخدام کرده بود تا نقشه‌های ناقص یا غلط را در اختیار ایران بگذارد و برنامه هسته‌ای این کشور دچار مشکل شود.

«جیمز ریزن» ‌ خبرنگار نیویورک تایمز، در کتابی تحت عنوان «وضعیت جنگ» که سال 2006 چاپ شد این تلاش‌ها را بی‌فایده توصیف کرد ه است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها