جام‌جم بررسی می‌کند:

ریشه‌های فساد اقتصادی

نماینده مردم تهران در مجلس با قدردانی از قوه قضائیه درخصوص رسیدگی به پرونده رحیمی گفت:امیدوارم این قوه به پرونده های بزرگ دیگر مانند پرونده مهدی هاشمی و سعید مرتضوی که هنوز ختم نشده با قاطعیت رسیدگی کند.
کد خبر: ۷۶۴۱۳۶
قوه قضائیه به پرونده های بزرگ با قاطعیت رسیدگی کند

به گزارش واحد مرکزی خبر ، احمد توکلی امروز سه شنبه در مراسم قدردانی از فعالان سیاسی و رسانه های پیشتاز در مبارزه با مفاسد اقتصادی در فرهنگسرای اندیشه گفت: روزنامه نگاران و سیاستمداران موظفند بطور مستمر بر خودمان ، دوستانمان و دیگران نظارت کنیم که این بهترین روحیه برای روزنامه نگاران است.

وی افزود: اگر میان سیاستمداران و روزنامه نگاران چنین استقامتی باشد حتی اگر تعدادشان کم باشد تأثیرگذار خواهند بود همچنان که در پرونده رسیدگی به مفاسد آقای رحیمی تأثیرگذار شد.

توکلی با قدردانی از قوه قضائیه بابت رسیدگی به پرونده آقای رحیمی گفت: این مسئله را کوچک نشمارید این تحولی در روند قضائی کشور است البته باید بسیار بهتر از این می بود که نشد اما تا همین حد هم شایسته قدردانی بود.

نماینده مردم تهران تأکید کرد : امیدوارم قوه قضائیه به پرونده های بزرگ دیگری که در حال پیگیری است مانند پرونده مهدی هاشمی و سعید مرتضوی که هنوز ختم نشده است و پرونده های مشابه و موضوعات مهم مانند کرسنت و استات اویل با قاطعیت و البته با دقت و عدالت رسیدگی کند زیرا ما نمی خواهیم کسی ناحق مجازات شود.

توکلی گفت: متأسفیم که در جمهوری اسلامی ایران کار به جایی می رسد که معاون رئیس جمهور سابق تعقیب می شود اما اکنون که مستحق تعقیب بود از این مسئله خوشحالیم.

پرونده رانت وارداتی به چند واردکننده دولتی می‌رسد

نماینده مردم تهران در ادامه درباره رانت 650 میلیون یورویی افزود : ‌موضوع تخصیص امتیاز واردات 650 میلیون یوروریی به یک تاجر خاص را همه اطلاع دارند و دیوان محاسبات کشور وجود تبعیض در این پرونده را محرز دانسته است.

وی با اشاره به بررسی این موضوع در کمیسیون اصل 90 اضافه کرد : بر اساس اعلام این کمیسیون نیز وجود تبعیض و رانت در این پرونده محرز است .

توکلی تصریح کرد : متاسفانه دولت در این باره مقاومت می کند اما اکنون پرونده به شورای رقابت رفته است و علی القاعده باید با دعوت از افراد مرتبط با این پرونده سخنان را بشنوند و تصمیم گیری کنند .

وی گفت: گزارش رانتی که با آن مخالفت کردم پس از 2 و نیم ماه تلاش خصوصی به نمایندگان و مردم ارائه شد اما متاسفانه باعث عبرت کافی نشده است .

نماینده مردم تهران افزود : این رانت وارداتی به چند وارد کننده دولتی می رسد که آن را پیگیری می کنیم و با آن مخالفیم چه مربوط به بخش خصوصی باشد چه دولتی زیرا طبق قانون تبعیض ممنوع است و هیچ کس نباید به آن تن دهد .

وی گفت: ‌از شما نمایندگان رسانه ها می خواهم که اگر مسئله به رسانه ها رسید آن را پیگیری کنید گر چه نمی خواهیم به رسانه ها کشیده شود اما بدانند که با جنجال و هیاهو از جا در نمی رویم بلکه آن را پیگیری می کنیم و با کمک رسانه ها به نتیجه می رسانیم .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها