رئیس سازمان اسناد و کتابخانه‌ ملی ایران :

خراسان رضوی قطب دیپلماسی فرهنگی کشور شود

مشاور رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: خراسان رضوی و از جمله مشهد با توجه به ظرفیت‌ها و جایگاه خاصی که دارد می‌تواند به قطب تولید، توسعه، صنعت و دیپلماسی فرهنگی کشور تبدیل شود.
کد خبر: ۷۶۳۸۸۰

به گزارش ایرنا، سیدرضا صالحی امیری در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی افزود: این منطقه با توجه به شرایط معنوی و پتانسیل‌های فرهنگی و اجتماعی خود باید بلندگوی رسای معرفت و فضیلت‌یابی در جامعه تبدیل شود و نمی‌توان پذیرفت که استانی با این ظرفیت‌های شاخص دارای آسیب‌های اجتماعی نگران کننده باشد.

وی ادامه داد: 20 شاخص آسیب‌شناسی اجتماعی جامعه ایران در حال صعود است و هیچ‌کدام مسیر نزولی را طی نمی‌کنند و باید با رویکرد ده ساله و با تغییر در باورها مبتنی بر ارزش‌های اجتماعی و دینی و نه با بایدها و اجبار و تغییر در فکر و اندیشه در مسیر رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی گام برداشت و شوراهای فرهنگ عمومی رسالت خطیری در این زمینه بر عهده دارند.

به گفته مشاور رئیس‌جمهور، رشد آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه بشدت در حال افزایش است که از جمله آنها می‌توان به حاشیه‌نشینی، طلاق و اعتیاد اشاره کرد و جامعه ما هم‌اکنون در حال عبور از مسیر تونل سختی است که این تونل در مسیر پر پیچ و خم خود با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی به افزایش نگران‌کننده برخی آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق در سطح کشور اشاره کرد و گفت: هر کسی دچار بحران می‌شود در وهله نخست چشم امید و پناهش به کانون خانواده است و اگر خانواده دچار فروپاشی شود، بر حجم آسیب‌های اجتماعی افزوده خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید با اقدامات فرهنگی برای کاهش رفع گسست فرهنگی و اجتماعی در جامعه اقدام عاجلی انجام داد. باید دید که شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی چه اقداماتی برای تولید و بازتولید نیازهای فرهنگی جوانان مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و انقلابی کرده است.

مشاور رئیس‌جمهور گفت: باید در وهله نخست با نیازسنجی دقیق ذائقه‌ها و اقتضائات فرهنگی جوانان استان خراسان رضوی را شناسایی کرد و اگر تولیدات فرهنگی اثربخشی لازم را نداشتند در اسرع وقت باید مورد دیگری جایگزین آنها شود.

صالحی امیری همچنین به طرح جایزه بزرگ فرهنگی و هنری فردوسی اشاره کرد و گفت: باید با ایجاد کمیته داوران، آثار برجسته ملی و بین‌المللی در این بخش‌ها و مرتبط با فردوسی شناسایی و ملاک‌های آن معرفی شود.

علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی نیز با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌ها، آثار و خدمات امیر علی شیرنوایی از هجدهم تا بیستم بهمن ماه در دانشگاه فردوسی مشهد و همچنین خواف خواستار همکاری همه دست‌اندرکاران ذی ربط در برگزاری هر چه بهتر این همایش شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها