منابع خبری روز گذشته از تسلط کامل مبارزان کرد بر شهر عین العرب سوریه یا همان کوبانی خبر دادند. به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از پایگاه خبری النشره لبنان، عناصر گروه داعش به نوار شرقی در اطراف کوبانی عقب‌نشینی کردند. پیشتر گفته شده بود داعش گردانی متشکل از حدود 140 جنگجوی تازه‌نفس را که اکثریت آنها زیر 18 سال بودند، به این شهر اعزام کرده است.
کد خبر: ۷۶۳۸۷۲

در اواخر سال 2014، داعش تهاجم گسترده‌ای را علیه کوبانی به علت موقعیت راهبردی این شهر در مرز ترکیه آغاز کرد. شهر کردنشین کوبانی در استان حلب و در مجاورت مرزهای شمالی سوریه و ترکیه واقع است و از اواسط تابستان گذشته شاهد درگیری‌های شدید بین نیروهای مقاومت مردمی با عناصر داعش بود. در درگیری‌های چند ماه گذشته، صدها نفر از تروریست‌های داعش در کوبانی و مناطق اطراف آن کشته شدند. این مهم‌ترین شکست داعش در سوریه به شمار می‌رود و به گفته تحلیلگران می‌تواند ضربه روحی سختی را بر این گروه وارد کند.

خبرگزاری فرانسه تعداد کشته‌های داعش را در این شهر در مجموع 1600 نفر معرفی کرده است. دیدبان حقوق بشر سوریه با تائید خبر آزادی کوبانی اعلام کرد کردها نیروهای داعش را به طور کامل از شهر کوبانی بیرون رانده‌اند.

با به درازا کشیدن اشغال کوبانی از سوی داعش، این شهر به نماد مقاومت کردها و یک موضوع حیثیتی برای داعش تبدیل شد، به گونه‌ای که این گروه تروریستی برای گرفتن شهر کوچک کوبانی، صدها نفر از اعضای خود از جمله چندین فرمانده ارشد را قربانی کرد. در مقابل کردها نیز از عراق، سوریه و ترکیه به سوی این شهر سرازیر شدند و پس از سه ماه توانستند تروریست‌ها را عقب برانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها