سازمان ملل و اسلام ستیزان

برای اولین بار در تاریخ سازمان ملل، موضوع "یهودی‌ستیزی" در مجمع عمومی این نهاد به بحث گذاشته شد. سخنران اصلی این جلسه برنار هانری لوی، فیلسوف فرانسوی بود. او جهان را به مقابله با "نفرت‌پراکنی ضدبشری علیه یهودیان" فراخواند.
کد خبر: ۷۶۳۲۹۰
سازمان ملل و اسلام ستیزان

در این نشست سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: «اگر حقوق یهودیان نادیده گرفته شود، دیری نخواهد پایید که حقوق سایر مذاهب یا قومیت‌ها نیز نادیده گرفته شود.» وی جامعه جهانی را به حساسیت در این زمینه فراخواند.

بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل پیامی به این نشست فرستاد و در آن به بالاگرفتن موج یهودی‌ستیزی در دنیا اشاره کرد. او در این پیام ویدئویی، جامعه جهانی را به تلاش برای جلوگیری از تقویت این روند فراخواند و در توصیف افزایش دشمنی با یهودیان در اروپا گفت: «آنها رانده می‌شوند، مورد حمله قرار می‌گیرند، تحمل حقارت می‌کنند و به قتل می‌رسند.»

به گزارش دویچه‌وله، دبیرکل سازمان ملل با یادآوری هولوکاست، تاکید کرد که این سازمان برای پیشگیری از تکرار چنین وقایعی ایجاد شده است. در همین حال عبدالله المعلمی، نماینده عربستان گفت کشورهای مسلمان نیز "نفرت‌پراکنی، یهودی‌ستیزی و دشمنی با اسلام" را تقبیح می‌کنند.

نماینده اسرائیل، رون پروسور نیز عنوان کرد: «ما هشیار می‌مانیم تا از دولت یهودی و از ملت یهود پشتیبانی کنیم.» میشائیل روت، نماینده دولت آلمان نیز گفت که کشورش خواستار جهانی آکنده از صلح و احترام متقابل به دیگری است. روت افزود: «در دنیای ما هیچ جایی برای ناشکیبایی، نژادپرستی و یا یهودی‌ستیزی وجود ندارد.» او افزایش حملات ضد یهودی در اروپا و از جمله در آلمان را نگران‌کننده خواند.

این نخستین نشست اضطراری مجمع عمومی با محوریت "یهودی‌ستیزی" در تاریخ سازمان ملل بود. تشکیل این نشست از ماه اکتبر و طبق درخواست ۳۷ کشور عضو سازمان ملل هماهنگ شده بود. نیمی از ۱۹۳ عضو سازمان ملل در جلسه محکومیت حمله به یهودیان شرکت نداشتند.

در باب اقدام سازمان ملل که در آن جایگاهی برای اسلام مشاهده نمی‌شود چند نکته قابل توجه است.

اولا اسلام دین صلح است و نه تنها یهود ستیزی بلکه اهانت به تمام ادیان الهی را محکوم می‌سازد.

ثانیاً، اقدام دوگانه سازمان ملل درباره مسئله‌ای که یهود ستیزی عنوان می‌شود و نیز اسلام ستیزی آشکاری که صورت می‌گیرد سوال برانگیز است و این دوگانگی را این سازمان باید پاسخ دهد.

ثالثاً، سازمان ملل اگر واقعا به دنبال ازادی ادیان است باید با اسلام ستیزی سران غرب و کشتار مسلمانان به دست آنها و تروریست‌های دست ساخت آنها مقابله نماید.

رابعاً آنچه سازمان ملل در باب یهود ستیزی مطرح می‌سازد نه برای یهودیان به عنوانی یک دین الهی بلکه برای حمایت از رژیم صهیونیستی است که با سوء استفاده از نام یهودیان به دنبال نابود سازی جهان است. این رژیم با نام یهود به جنایت علیه بشریت می‌پردازد حال آنکه یهودیان واقعی نقشی در این جنایات ندارند و حتی این رژیم را محکوم می‌کنند.

گرفتار شدن سازمان ملل در بازی آمریکا در حمایت از رژیمی که هیچ بویی از دین نبرده و محور کشتار و جنایت علیه بشریت است لکه ننگی برای این سازمان است. سازمان ملل باید پاسخگوی اعضا خود درباره این رفتارهای غیر مسئولانه و خلاف منشور سازمان ملل مبنی بر استقلال سازمان از وابستگی به طیفی خاص باشد.
خامسا این اقدام سازمان ملل نه تنها کمک به امنیت جهانی و حتی امنیت یهودیان نمی‌کند بلکه به گستاخی بیشتر رژیم صهیونیستی منجر می‌شود که سران آن برای رسیدن به منافع خود کشتار تمام بشریت از مسلمان و مسیحی گرفته تا یهودی و پیروان سایر ادیان الهی را اجرا می‌کند.

قاسم غفوری - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها