هیچ چیز غافلگیرکننده‌تر از این نیست که مجری یک برنامه موفق تلویزیونی به روزی اشاره کند که توسط یک بازیگرمطرح سینما از محل کارش اخراج شده. احسان علیخانی که با اجرای ماه عسل به یک مجری محبوب تبدیل شده، در گفت‌وگو با برنامه رادیو هفت با اشاره به این موضوع گفته است: سال 78 بود که در یک فیلم سینمایی دستیار کارگردان بودم.
کد خبر: ۷۶۲۸۶۳

از من خواستند یکی از بازیگران را صدا کنم که سر صحنه بیاید. من هم به راه‌پله خانه‌ای که لوکیشنمان بود رفتم و گفتم که خانم فلانی لطفا بفرمایید سر صحنه. یک‌بار دیگر هم او را بلند صدا کردم. آن خانم- که معروف است و اسمش را نمی‌آورم- ، از اتاق گریم بیرون آمد و به کارگردان گفت این آقا باید می‌آمد آرام و در اتاق گریم از من خواهش می‌کرد که سر صحنه بیایم، اما حالا با این برخورد اینجا یا جای من است یا جای ایشان و به من اشاره کرد. سر همین موضوع فردای آن روز از من خواستند که دیگر سر کار نیایم.

علیخانی در ادامه به ماجرای جالب برخوردش با این بازیگر در سال‌های بعد اشاره کرده و گفته: سال‌ها بعد آن خانم را جایی دیدم و او به من گفت که خیلی دوست دارد در «ماه عسل» با من گفت‌‌وگو کند، من هم اتفاق آن سال را به او یادآوری کردم، اما او چیزی یادش نمی‌آمد و بابت آن برخورد ناراحت شده بود. من هم به شوخی به او گفتم اگر به برنامه من آمدید، این‌بار قول می‌دهم دیگر شما را آن‌طوری صدا نکنم.

فوت کوزه‌گری پیمان یوسفی

با این‌که برخی رسانه‌ها انتقادات زیادی از نحوه گزارشگری فوتبال می‌کنند، اما آمارها نشان می‌دهد هنوز گزارشگران فوتبال از محبوب‌ترین چهره‌های رادیو و تلویزیون نزد مخاطبان جوان و نوجوان هستند. پیمان یوسفی از گزارشگران مطرح و محبوب صدا و سیماست که این روزها گزارش‌های خوبی از او از جام ملت‌های آسیا می‌شنویم. او درباره برخی اشکالات که به هنگام گزارش فوتبال روی می‌دهد، به روزنامه گل گفته است: بازی اول که در ملبورن بود مشکلی به وجود نیامد ولی برخلاف آنچه تصور می‌کردیم در سیدنی وضعیت این‌طور نبود و دیدید که در ابتدای بازی صدای ما به ایران نمی‌رسید. به هر حال هر برنامه و کاری ممکن است دچارمشکل شود و بازهم خدا را شکر که حل مشکل و بازی با کیفیت خوبی پخش شد. یوسفی درباره این‌که چرا به مسابقات جام جهانی نرفته نیز گفته است: برنامه‌ای برای رفتن من وجود نداشت و تازه نوبت مزدک (میرزایی) بود که برود، اما جدا از اینها به نظر من جام‌ملت‌های آسیا این ظرفیت را دارد که من طبق حرفه و شغلی که دارم، بتوانم البته رد صدایی از خودم باقی بگذارم. از سال1976 تا الان که حدود 39 سال می‌گذرد، تیم‌ملی قهرمان جام ‌ملت‌ها نشده و اگر الان این اتفاق بیفتد باعث شادی همه می‌شود.

یوسفی در پاسخ به این پرسش که اگر تیم ملی بتواند نتایج درخشانی کسب کند، چگونه آن را در ذهن مخاطبان میلیونی خود ثبت می‌کند، گفته است: به هر حال ما هم یک فوت کوزه‌گری برای خودمان کنار گذاشته‌ایم و حتما به این چیزها فکر کرده‌ام. ولی این‌که الان به شما بگویم چیزی طراحی کرده‌ام و دستورالعمل دارم، نه!

نسل غیر‌قابل تکرار

تکریم بزرگان از آن سنت‌های پسندیده‌ای است که هنوز هم در اشکال گوناگون در جامعه ما وجود دارد. درواقع همین مراسم‌هاست که هنوز نشانی از پویایی و قدردانی از بزرگان نسل گذشته را دارد. یکی از این مراسم‌ها که هفته پیش برگزار شد، تجلیل از محمدعلی کشاورز بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون بود که در آن چهره‌های مختلف فرهنگی و هنری حضور داشتند، اکبر عالمی پیشکسوت سینمای ایران طی سخنانی درباره ویژگی‌های کشاورز گفت: مصداق کامل نسل غیرقابل تکرار، محمدعلی کشاورز است، هیچ پدیده‌ای بدون سابقه نه برای یک مرد و نه برای یک ملت اتفاق نمی‌افتد، اما کشاورز این مسیر را میلی‌متر میلی‌متر طی کرد و باعث شد امروز همه خردمندان دور هم گرد آیند. عالمی پس از صحبت‌های خود در میان تشویق حضار سالن به سمت محمدعلی کشاورز رفت و در میان مقاومت او دست و پای وی را بوسید.

اکبر زنجانپور، دیگر هنرمند حاضر در این جلسه نیز گفت: آدم‌ها از تولد تا پایان حرکت می‌کنند و مراحل جوانی تا پیری را سپری می‌کنند، منتها آن آدم تنها یک آدم است ولی آدم‌های هنرمند مخصوصا در زمینه‌ بازیگری و علی‌الخصوص محمدعلی کشاورز این‌طور نیست، فردی مثل محمدعلی کشاورز چندین آدم را مانند خودش به جلو برده است.

محمدعلی کشاورز نیز در انتهای این مراسم به حضار گفت: لطف کردید تشریف آورده‌اید چاکر همه شما هستم و آرزو می‌کنم که همیشه شاد باشید و مملکت خود را دوست داشته باشد و فکر این‌که در خارج از کشور عزیزمان زندگی کنید را از سر بیرون کنید، چراکه هر چه هست در داخل خاک ایران عزیز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها