مالزی برای تروریست های داعش زندان ویژه اختصاص داد

مالزی برای افزایش تدابیر امنیتی و جلوگیری از تاثیر افکار تروریست ها بر دیگر زندانیان و ممانعت از پیوستن این افراد به تروریست های داعش، دو زندان ویژه را به تروریست ها اختصاص داد.
کد خبر: ۷۶۲۳۵۸
مالزی برای تروریست های داعش  زندان ویژه اختصاص داد

تاکنون 67 نفر از اتباع مالزی که با تروریست های داعش همکاری می کردند، بازداشت شده اند و در زندان بسر می برند.

احمد زاهد حمیدی، وزیر کشور مالزی امروز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران از اختصاص بلوک هایی از دو زندان مالزی به این تروریست ها خبر داد.

اندونزی نیز در پی افزایش تلاش تروریست های زندانی این کشور برای تاثیر بر افکار دیگر زندانیان و حمایت از تروریست های داعش درپی اختصاص زندانی برای این تروریست ها است.

وزیر کشور مالزی گفت: تاکنون 67 مظنون به همکاری با گروه تروریستی داعش در مالزی بازداشت شده اند و این افراد به صورت جدا از زندانیان دیگر نگهداری خواهند شد.

وی افزود: این افراد مظنون به همکاری با داعش به دو زندان «تاپاه» و «بنتونگ» و بلوک های اختصاص یافته به این زندانیان منتقل می شوند.

زاهد حمیدی پس از دیدار با معاون وزیر امور خارجه آمریکا، گفت: تفکیک زندان تروریست ها با دیگر زندانیان در مالزی به منظور اطمینان از جلوگیری از نفوذ تفکرات این افراد بر دیگر زندانیان انجام می شود.

هم اکنون ده ها مالزیایی با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه همکاری می کنند و تاکنون دستکم شش مالزیایی عضو داعش در عملیات انتحاری و یا درگیری با ارتش سوریه کشته شده اند.

مالزی که مرکز جابجایی تروریست های جنوب شرق آسیا و چین به سوریه و عراق است از بازگشت تروریست های این کشور در هراس است و از اکنون با اختصاص دو زندان به تروریست ها آماده مقابله با این افراد می شود.

زندان های بی دروپیکر اندونزی همسایه مالزی باعث شد 270 تروریست زندانی از 26 زندان به صورت آشکار از تروریست های داعش پشتیبانی کنند.

موسسه تجزیه و تحلیل سیاسی منازعات، هفته جاری هدف از تفکیک تروریست ها از دیگر زندانیان در اندونزی را جلوگیری از پیوستن این افراد به داعش در سوریه و عراق اعلام کرد.

این موسسه همچنین اعلام کرد از آنجایی که تلاش برای فراهم کردن سفر برخی از زندانیان حامی داعش به سوریه افزایش یافته است، نظارت بر زندانیان نیازمند توجه جدی است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها