فرماندهان نظامی کشورمان درباره اقدام تروریستی اخیر به صهیونیست‌ها هشدار دادند

وداع باشکوه با شهید الله‌دادی

پیکر سردار شهید محمدعلی‌ الله‌دادی صبح دیروز با حضور شخصیت‌های کشوری، لشکری و اقشار مختلف مردم در تهران تشییع و برای خاکسپاری به استان کرمان منتقل شد.
کد خبر: ۷۶۲۲۰۷

سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حجت‌الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، حجت‌الاسلام حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه، سرلشکر مصطفی ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح، سردار حسین همدانی از فرماندهان دفاع مقدس و محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله حاضران در این مراسم بودند.

سردار الله‌دادی اخیرا با حمله بالگردی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و اولین سردار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که با موشک مستقیم اسرائیل به درجه رفیع شهادت نائل آمده است. اما در مراسم تشییع این شهید و همچنین مراسم یادبودی که عصر دیروز برگزار شد، مقامات نظامی کشورمان بار دیگر بر واکنش مناسب در قبال این اقدام تروریستی تاکید کردند.

فرمانده کل سپاه که پیش از این در پیامی به صهیونیست‌ها وعده صاعقه‌های ویرانگری داده بود در مراسم دیروز با بیان این‌که ترکیب شهدای اخیر در منطقه قنیطره نوید پیروزی قدس عزیز را می‌دهد، گفت: امیدواریم محو شدن لکه ننگین صهیونیسم در منطقه مسلمان‌نشین زودتر محقق شود.

اسرائیلی‌ها با عکس‌العمل شدید مواجه خواهند شد

معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح هم با اشاره به حادثه قنیطره گفت: اسرائیلی‌ها با عکس‌العمل شدید مواجه خواهند شد.

به گزارش فارس، سردار سرلشکر مصطفی ایزدی افزود: الله‌دادی اولین سرداری است که با موشک مستقیم رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و دوستانش آماده‌اند تا راه پرافتخار‌ش را ادامه دهند و خدشه‌ای با این اقدامات تروریستی در مسیر شهدا و رزمندگان وارد نمی‌شود.

ایزدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که صهیونیست‌ها اعلام کردند از حضور سردار الله‌دادی در این جمع مطلع نبوده‌اند، گفت: دشمنان ما کسانی هستند که به هیچ ارزشی پایبند نیستند، آنها می‌دانستند که این مجموعه ترکیب مقدس ایرانی، لبنانی و سوری است و جبهه مقاومت است. آنها فکر می‌کردند به نتایج بالایی می‌رسند اما اکنون که می‌دانند با عکس‌العمل شدیدی مواجه خواهند شد و چون در ذات آنها ترس است این مطالب را می‌گویند. رزمندگان اسلام انتقام خون شهدا را با صلابت و قدرت می‌گیرند. ایزدی تاکید کرد: عکس‌العمل ایران دفاع از جبهه مقاومت است و خود مردم منطقه به آن پاسخ می‌دهند.

وی تصریح کرد: این اتفاق در سوریه که فعلا درگیری مستقیمی با اسرائیل ندارد، صورت گرفته و کاملا معنا دار است و اظهارات صهیونیست‌ها تبلیغات مذبوحانه‌ای است.

وزیر دفاع: اقدام صهیونیست‌ها بی‌پاسخ نمی‌ماند

وزیر دفاع هم دیروز در پاسخ به پرسشی در خصوص اظهارات رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مبنی بر آمادگی واشنگتن برای اقدام نظامی علیه ایران تصریح کرد: آمریکایی‌ها اگر شهامت و جرأت اقدام نظامی را دارند، اجرا کنند.

به گزارش فارس، سردار حسین دهقان در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای حزب‌الله لبنان در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در خصوص موضع و واکنش ایران نیز افزود: موضع نظام جمهوری اسلامی، موضعی ثابت است، زیرا امروز مقاومت به نمایندگی از همه مسلمانان در مقابل صهیونیست‌ها و جریان تکفیری در حال اقدام است و با تمام ظرفیت در همه ابعاد از آن حمایت خواهیم کرد. وی افزود: این اقدام صهیونیست‌ها بدون پاسخ نخواهد ماند، مهم ظرف زمانی و مکانی پاسخ است که اقتضای این پاسخ را داشته باشد. وزیر دفاع در پاسخ به پرسش دیگری درباره تسلیح کرانه باختری نیز گفت: تسلیح کرانه باختری سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی است و ما در این راه تمام ظرفیت‌های خود را به کار خواهیم گرفت.

هاشمی: هزیمت تاریخی اسرائیل شروع شده است

در همین حال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عذاب وجدان و ناامنی را بلای جان مردم اسرائیل دانست و گفت: هیچ نقطه‌ای در سرزمین‌های اشغالی برای صهیونیست‌ها امن نیست.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دیدار «احمد جبرئیل» دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین و هیات همراه که از فرماندهان مبارزه در طول سال‌های متمادی بودند، با تاکید بر این نکته که «هزیمت تاریخی اسرائیل شروع شده»، از شهادت چند نفر از فرماندهان حزب‌الله لبنان و سردار محمدعلی‌ الله‌دادی در قنیطره، ابراز تاسف کرد و این اقدام را تازه‌ترین جنایت اسرائیل خواند و گفت: به قول دبیرکل حزب‌الله لبنان، صهیونیست‌ها بروند پناهگاه‌های خود را آماده کنند، چون خشم اسلامی دامن آنها را می‌گیرد.

رئیس قوه قضاییه هم در جلسه دیروز مسئولان عالی قضایی، استمرار خط شهادت در میان مسلمانان بویژه شیعیان را فرصتی الهی برای تداوم گسترش تعالیم اسلام در جهان دانست و گفت: شهادت رزمندگان مسلمان شیعه در مناطق سنی‌نشین بهترین گواه خلوص آنان و ابراز وحدت و همگرایی میان شیعه و سنی در مقابله با دشمنان اسلام است.

به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در جلسه دیروز مسئولان عالی قضایی با تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از رزمندگان حزب‌الله لبنان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با جریان‌های تروریستی و تکفیری منطقه گفت: خط شهادت خطی است که راه را برای مؤمنان و گسترش تعالیم نورانی اسلام باز می‌کند و موانع ایجاد شده از سوی دشمنان اسلام بر سر راه گسترش این دین نورانی به قلوب حق‌مداران را از پیش رو بر می‌دارد.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر این‌که «تعالیم اسلامی و ماهیت ضد ظلم دین مبین اسلام براحتی برای مردم جهان قابل دسترس نبوده است چون دشمنان همواره در این راه مانع‌تراشی می‌کنند» گفت: جهاد جهادگران مسلمان و شهادت شهدا از بدو طلوع اسلام تا دوران معاصر و پیروزی انقلاب اسلامی موجب شکوفایی، تبلیغ و گسترش اسلام بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها