سیدعلیاصغر میرابراهیمی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: قیمت غذاها براساس فاکتورهای مختلفی تعیین میشود و منطقه قرارگیری رستوران، دکوراسیون، میزان حقوق پرسنل، هزینههای سربار، مالیات و هزینه حاملهای انرژی در این قیمتگذاری موثر است.
وی افزود: همه هزینههای جاری یک رستوران به علاوه هزینه تهیه مواد اولیه برای پخت غذا قیمت غذا را در رستورانها مشخص میکند و در نهایت هر رستورانی 20 درصد سود به هزینههای جاری خود اضافه و قیمت غذاهای خود را مشخص میکند.
میرابراهیمی در عین حال بیان کرد: طبیعی است که با این محاسبه، قیمت غذاها در رستورانهای مختلف متفاوت میشود و بازرسان اتحادیه نیز در این زمینه نظارت میکنند.
وی با بیان این که برای غذا در رستوران نرخ مصوب نداریم، درباره بیشترین میزان شکایات اعلام شده از سوی مردم گفت: بیشترین میزان شکایات اعلامی از سوی مردم مربوط به گرانفروشی در غذاهایی مثل شیشلیک، چلوکباب یا جوجه کباب است که مردم معتقد بودند در رستورانهای مربوط گرانتر فروخته میشود.
رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس، مالیات بر ارزش افزوده را از دیگر چالشهای فعالان این صنف برشمرد و گفت: بر روند فعالیت رستورانها از سوی اتحادیه و ارگانهای مربوط نظارتهای لازم انجام و به شکایات در اولین فرصت رسیدگی میشود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
فؤاد ایزدی، کارشناس حوزه روابط بینالملل در گفتوگو با «جامجم» تشریح کرد
در گفتوگوی «جامجم» با پژوهشگر حوزه ارتباطات و رسانه عنوان شد