رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی گفت: 200 هتل در مشهد در حال ساخت است که با این روند‌، تعداد هتل‌های شهر تا پنج سال دیگر، شش برابر می‌شود.
کد خبر: ۷۶۱۷۲۱
افزایش هتل‌های مشهد

به گزارش ایسنا، محمد قانعی با بیان این‌که میانگین عمر هتل‌های مشهد بین شش‌ونیم تا هفت سال است‌، افزود: مشهد برای جذب گردشگر و ارائه خدمات مشکلی ندارد و تقریبا علاقه‌مند برای سرمایه‌گذاری هم دارد، به همین دلیل تا چهار پنج سال آینده 200 هتل به مجموع هتل‌های آن اضافه می‌شود. هتل‌های مشهد در پنج سال اخیر‌، سه برابر شده و تا پنج سال آینده شش برابر می‌شود و به طور میانگین بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها هم برای ساخت هتل‌های سه و چهار ستاره است.

رئیس اتحادیه هتلداران استان خراسان رضوی در عین حال اظهار کرد: شاید در شهری مثل مشهد مشکلات سرمایه‌گذاری کم باشد، اما اطلاع دارم در شهرهایی مثل اصفهان، شیراز‌، تهران‌، تبریز و نوار شمالی کشور، هتل‌ها کم و اغلب قدیمی هستند که در بخش ارائه خدمات مطلوب به مسافر نیز با چالش مواجهند.

قانعی درباره موانع سرمایه‌گذاری برای ساخت هتل‌ در ایران توضیح داد: یکی از مشکلات سرمایه‌گذاری در هتل این است که بانک‌ها معمولا از پروژه‌های گردشگری و هتل‌سازی استقبال نمی‌کنند‌، وام مناسب نمی‌دهند‌، وام‌هایشان معمولا اندک با بهره‌هایی سنگین و با طول بازگشت کوتاه مدت است که درگیر بروکراسی سخت اداری هم شده است.

یک سرمایه‌گذار هتل نخست باید 70 درصد سرمایه‌گذاری کرده باشد تا بتواند 30 درصد باقی مانده را از بانک بگیرد و همین سخت‌گیری‌ها معمولا سرمایه‌گذاران را عقب نگه می‌دارد.

وی همچنین درباره فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی برای ساخت هتل در مشهد ازجمله گروه روتانا،‌ اظهار کرد: آنها هنوز در حال بررسی طرح هستند و اقدام خاصی صورت نگرفته، اما فکر می‌کنم اگر آنها شرایط شهر مشهد را با این تعداد هتل در نظر بگیرند، دیگر این نیاز را احساس نمی‌کنند که باید در مشهد سرمایه‌گذاری کنند.

قانعی در پاسخ به این سوال که آیا مشهد ظرفیت اضافه شدن 200 هتل دیگر را دارد؟ گفت: مشهد کشش این تعداد هتل را دارد‌، البته در صورتی‌که خانه‌های شخصی که رشد قارچ‌گونه‌ای در این شهر پیدا کرده‌اند،‌ تعطیل شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها