مدیرکل نوسازی مدارس استان سیستان و بلوچستان با اشاره به مشکل گرمایشی و سرمایشی ۱۰ هزار کلاس درس این استان گفت: ۶۷۰۰ کلاس درس فرسوده است و باید تخریب شود.
کد خبر: ۷۶۰۹۷۶
فرسودگی6700 کلاس درس در سیستان و بلوچستان

علیرضا راشکی در گفت‌وگو با فارس، درخصوص وضع فضاهای آموزشی در این استان افزود: استان سیستان و بلوچستان با توجه به پهناوری و فاصله روستاها با دیگر استان‌های کشور متفاوت است؛ چرا که پراکندگی جمعیت وجود دارد و این موضوع، خدمات‌رسانی را مشکل کرده است و به همین دلیل از گذشته تاکنون روند توسعه فضاهای آموزشی کند بوده است.

وی، گفت: با وجود این که از سال 85 طرح تخریب و بازسازی مدارس فرسوده انجام شد تاکنون حدود 3300 کلاس ساخته شده است، یعنی حدود هفت سال برای تخریب و بازسازی این تعداد کلاس صرف شده و بازسازی 6700 کلاس با این روال 14 سال دیگر طول می‌کشد.

راشکی با اشاره به کمک‌های دولت افزود: از اعتبارات ماده 180 امسال 27 میلیارد تومان مصوب شد که تخصیص 40 درصدی داشت و امیدواریم میزان تخصیص به 100 درصد برسد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: سال گذشته 23 میلیارد تومان تعهد مدرسه‌سازی در سطح استان ایجاد شد که تقریبا 70 درصد آن یعنی 17 میلیارد تومان محقق شد. از پنج میلیارد تومان اعتبار بومی که امسال به 10 میلیارد تومان رسیده است و در جشنواره سیستانی‌ها و بلوچستانی‌های مقیم خراسان رضوی نیز حدود هشت میلیارد تومان آورده داشتیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها