دستگیری شکارچیان غیر مجاز خارجی در فارس

مدیرکل محیط زیست فارس از کشف باند بزرگ شکارچیان غیر مجاز خارجی در استان فارس خبر داد.
کد خبر: ۷۶۰۹۱۶
دستگیری  شکارچیان غیر مجاز خارجی در فارس

به گزارش مهر، حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود: هفته گذشته باخبر شدیم که گروه شکارچی غیر مجاز از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس وارد استانهای همجوار شده اند و با همدستی گروهی در داخل کشور اقدام به شکار پرندگان با ارزش می​کنند .با توجه به اهمییت قضیه ، یگان حفاظت محیط زیست استان فارس این موضوع را پیگیری و رصد نمود ،تا به محض ورود متخلفان به استان با آنها برخورد شود.

به گفته وی، به محض اینکه ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان از ورود این شکارچیان از مسیر استان کرمان به استان فارس با خبر شدند که به تعقیب آنها پرداختند و در شهرستان نیریز فارس دو خودروی متخلفان شناسایی و توسط یگان حفاظت محیط زیست استان فارس متوقف گردیدند. تعداد سرنشینان این خودروها 7 نفر شامل 5 تبعه از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس (قطر و امارات)و 2 نفر از همدستان ایرانی شان بودند .که از داخل خودروها 6 بهله پرنده شکاری بالابان و آثار شکار تعداد زیادی پرنده هوبره کشف و ضبط شد.

کارنامی اظهار داشت: پس از دستگیری متخلفان صورتجلسه تنظیم و مراتب به استحضار مقام محترم قضایی رسید و دستگیر شدگان تحویل مرجع قضایی شده و تاکنون به جرم خود که انجام شکار در استانهای بوشهر ،هرمزگان و استان کرمان بود اعتراف نموده اند و بررسی های دقیق تر در این خصوص در حال انجام است.

مدیرکل محیط زیست فارس تصریح کرد: این متخلفان به جرم شکار گونه های ارزشمند در دیگر کشورها نیز اعتراف کرده اند.

گفتنی است هوبره از پرندگان مهاجر و در حال انقراض است که مورد حمایت بین المللی بوده و شکار آن ممنوع می باشد این پرنده در گستره هایی از استان های جنوبی کشور بصورت مهاجر و معدودی نیز در شرایط بومی زیست می نمایند. گونه هوبره در جمعیت پرندگان از خانواده ای به همین نام است که میش مرغ و زنگوله بال نیز از آن خانواده محسوب می شود. مبدا مهاجرت آن سیبری و جنوب روسیه است . این پرنده بجهت داشتن جثه ای نسبتا بزرگ متاسفانه هدف خوب و مطلوبی برای متخلفین بی تعهد بمنظور شکار آن بوده و علیرغم ارزش های خاص اکولوژیک و جمعیت محدود آن همواره شکارچیان متخلف با دامگذاری و تعبیه تور در مسیر مهاجرت و زیستگاههایشان تهدید به نابودی و زوال می گردند. این پرنده معمولا به کشورهای خلیج فروخته می شود.بنابراین به شدت مورد حفاظت قرار میگیرد و از شکار این پرنده ارزشمند توسط متخلفان شکارچی و قاچاقچیان پرنده جلوگیری به عمل می آید.

اداره کل حفاظت محیط زیست فارس ضمن پرهیز شکارچیان متخلف و هشدار نسبت به شکار این پرنده حمایت شده و نادر اعلام کرد: هرگونه تخلف شکار و صید و بویژه شکار حیوانات در حال انقراض و حمایت شده موجب پیگرد و تعقیب قانونی قرار خواهد گرفت .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها