رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران همچون گذشته در چارچوب ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب حرکت می کنند و تازمانی که در این چهارچوب گام برمی دارند مورد تایید رهبری و مردم هستند.
کد خبر: ۷۶۰۸۸۳
مذاکره کنندگان هسته ای مورد تایید رهبری و مردم هستند

علی اکبر ولایتی عصر یکشنبه پس از دیدار با هیات چینی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی افزود: مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 همانگونه که عباس عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای بیان کرد کار آسانی نیست.

وی ادامه داد: ما امیدواریم طرفین در این مذاکرات بتوانند گام های سازنده ای را بردارند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که چهارچوب تعیین شده برای مذاکرات هسته ای بر پایه حقوق مردم در برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای است، خاطرنشان کرد: مذاکره کنندگان ما به هیچ وجه قصد ندارند از حقوق مردم ایران بگذرند.

ولایتی یادآور شد: استفاده از سانتریفیوژها و غنی سازی برای ساخت صفحات سوخت در راکتورهای هسته ای در جهت دستیابی به انرژی برق و دیگر فناوری های پاک از حقوق ملت ایران محسوب می شود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران برای برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای طبق معاهده ان . پی . تی گام بر می دارد وبرای این کار از کسی اجازه نمی گیرد و کسی نیز نمی تواند ایران را از حقوق به حق خود محروم کند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درباره توهین نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) گفت: این کار کاملا محکوم است و کارگردانی این کار نیز بر عهده غربی ها است.

ولایتی افزود: حتی حملات تروریستی که علیه آن نشریه انجام شد نیز همانند بقیه کارهای تروریستی محکوم است و این نباید بهانه ای برای اهانت به مقدسات اسلامی باشد.

وی با بیان این که بیش از 5/1 میلیارد مسلمان جهان این اقدام را محکوم می کنند، تصریح کرد: اقدامات سبک و حقیرانه آنها نشان دهنده عجز و ناتوانی آنان از مقابله با منطق اسلام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها