رییس ستاد مرکزی دهه فجر، زمان آغاز برنامه های دهه فجر را از ساعت ۹:۳۳ روز ۱۲ بهمن اعلام کرد و گفت: برای ایام دهه فجر مسال ۲۲ هزار برنامه تدارک دیده‌ایم.
کد خبر: ۷۶۰۷۹۶
برنامه های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام شد

محمد حسین زارع، رییس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری اعلام برنامه‌های بزرگداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به گستره تاثیر و نفوذ حوادث و اتفاقاتی که برخی ایام را نسبت به سایر اوقات پراهمیت تر و برجسته تر می سازد ایام الله دهه فجر را به دلیل الهام بخش بودن برای مردم و سایر ملل جهان، دهه نمایش شکوه و عظمت حقیقی انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: دهه فجر به عنوان دهه بازیابی خاطرات انقلاب اسلامی و یادبود حیات دوباره ملت ایران یکی از حساس ترین مقاطع تاریخی برای نظام و انقلاب محسوب می‌شود.

وی ماندگارترین حادثه در تاریخ ایران برای رهایی از وابستگی و رسیدن به استقلال و آزادی را دهه فجر دانست و گفت: بزرگداشت دهه فجر، بزرگداشت ارزش ها، آرمان ها و پاسداشت مجاهدت و ایثار شهیدان انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی (ره) است که مردم ایران را به امتی واحده برای سرنگونی رژیم شاهنشاهی تبدیل کرد تا با ارائه الگویی نو از حاکمیت مردم برای تعیین سرنوشت خویش، تحقق بخش ارزش های دینی و اسلامی در عرصه حیات سیاسی و حکومت باشد.

زارع، انقلاب اسلامی را، انقلابی متکی به معنویات عنوان کرد و گفت: امام خمینی (ه) تجلی لطف خدا و تبلور تحقق آرزوهای دیرینه و تاریخی مردم ایران بود که با بهره گیری از آموزه های دینی و مبانی غنی شریعت اسلامی توانست با اتکال به خداوند و پشتیبانی و همراهی مردم بزرگترین اعجاز قرن را رقم بزند.

رییس ستاد مرکزی دهه فجر افزود: امام خمینی (ره) توانست حکومتی را بر مبنای حاکمیت ارزش های اسلامی برای رسیدن به زندگی دین مدارانه، عادلانه و آزادانه پی ریزی کند و همین امر جبهه استکبار جهانی را بر آن داشت تا با تمام توان برای بحران آفرینی و مقابله با انقلاب و اسلام از هیچ توطئه و خباثتی دریغ نکند که آخرین نمونه های آن را می توان در حمایت آنان از فتنه داعش و تروریست های تکفیری و اهانت به مقدسات اسلامی مشاهده کرد.

وی با تاکید بر اینکه دنیا نظاره گر تحولات و پیشرفت های انقلاب اسلامی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان میراث ماندگار و جاودان امام خمینی (ره) نیازمند حفظ و نگهداری است و دهه فجر باید پویایی لازم را برای زنده نگه داشتن آرمان های انقلاب برای نسل حاضر و آینده داشته باشد.

زارع با بیان اینکه نمایش باعظمت حضور و اقتدار ملت یکی از مهمترین عوامل بازدارندگی در مقابل توطئه های دشمنان است، افزود: به میدان آوردن ظرفیت ها و سرمایه های اجتماعی و همچنین حضور مردم در صحنه برای پاسداری از آرمان ها و هویت تاریخی و انقلابی یکی از اهداف ایام الله دهه فجر است.

وی گفت: برنامه های مختلف این ایام، به ویژه راهپیمایی سراسری یوم الله ۲۲ بهمن، علاوه بر نمایش نشاط، تحرک، هوشمندی و حضور حماسی مردم در پاسداشت ارزش های انقلاب، اتحاد و پیوند مردم با انقلاب اسلامی و تجدید میثاق و عهد با امام(ره) و رهبری را به رخ دشمنان خواهد کشید.

رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، آگاهی بخشی، امیدافزایی، جوان گرایی، نشاط آفرینی و ایجاد ابتهاج را از رویکردهای دهه فجر امسال دانست و اظهار داشت: تبیین آرمان ها و جوهره انقلاب اسلامی برای نسل جوان و نزدیک کردن برنامه ها با اهداف انقلاب اسلامی برای معرفی دستاوردهای آن در قالب برنامه های متنوع و نشاط افزا در سطح کشور به خصوص در مدارس و کانون های موثر مردمی از جمله اهدافی است که برای سال جاری در نظر گرفته شده است.

زارع با بیان اینکه دهه فجر باید به تقویت مواضع انقلاب اسلامی منجر شود، افزود: برگزاری شایسته مراسم دهه فجر نیازمند عزم ملی است و برای دستیابی به چنین عزمی علاوه بر ضرورت فراهم سازی زمینه حضور گسترده مردم در برنامه ها باید مشارکت همه نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی نیز جلب شود.

وی تکریم قدرشناسی و زنده نگه داشتن یاد و نام امام(ره) را عامل تداوم حرکت انقلاب دانست و افزود: برنامه های دهه فجر با حضور تشکل های مردمی و نمایندگان قشرهای مختلف همزمان با لحظه ورود تاریخی امام(ره) به میهن اسلامی در سراسر کشور آغاز می شود.

زارع با بیان اینکه شروع برنامه های بزرگداشت دهه فجر امسال از ساعت ۹:۳۳ روز ۱۲ بهمن آغاز می شود، گفت: در صبح روز ۱۲ بهمن امسال با حضور گسترده مردم در حرم مطهر امام خمینی (ره) آیین های ویژه بزرگداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آغاز و همزمان در بیش از ۷۰۰ نقطه کشور برنامه های گرامیداشت لحظه تاریخی ورود حضرت امام (ره) به کشور برگزار می شود.

رژه موتورسواران از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا (س)

وی رژه موتورسواران در مسیر حرکت امام (ره) از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا (س) و گلباران این مسیر را از برنامه های ویژه در تهران اعلام کرد و افزود: در استان های کشور نیز هزاران موتورسوار به این مناسبت از فرودگاه استان تا گلزار شهدا رژه خواهند رفت.

اجرای برنامه ویژه در عرشه ناو جماران، رژه شناورهای دریایی در بندر انزلی، همایش بزرگ دوچرخه سواری و دومیدانی در تعدادی از استانها، گلباران زادگاه حضرت امام (ره) در خمین و محل جلوس ایشان در جوار قطعه شهدای بهشت زهرا (س) و همچنین برنامه گلبانگ انقلاب با به صدا درآمدن زنگ مدارس کشور در ساعت ۹:۳۳ از دیگر برنامه های روز ۱۲ بهمن است که توسط رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام شد.

زارع افزود: در نخستین پنجشنبه دهه مبارک فجر در تاریخ ۱۶ بهمن به منظور تکریم شهدای انقلاب اسلامی در گلزار شهدای سراسر کشور مراسم میهمانی لاله ها با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار می شود و در ساعت ۲۱ شامگاه ۲۱ بهمن هم ملت ایران به یاد فریادهای ظلم ستیز دوران پیروزی انقلاب، بانگ الله اکبر سر خواهند داد و همزمان در صدها نقطه کشور برنامه نورافشانی انجام می شود.

رییس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به تعداد برنامه های در نظر گرفته شده در ایام الله دهه فجر امسال نیز گفت: در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۲۲ هزار برنامه برای ایام الله دهه فجر در سراسر کشور در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برنامه های ایام الله دهه فجر در سراسر کشور گفت: از جمله این برنامه ها، نشست هم‌اندیشی نخبگان جوان، همایش کار و تولید، همایش تولید ملی و حمایت از تولید، همایش اقتصاد مقاومتی و انقلاب اسلامی، کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان، برگزاری همایش علمی تبیین نظام اداری جهادی، سلسله نشست های بصیرتی و معرفتی، همایش معلم و فرهنگسازی است.

زارع افزود: سمینار تبیین کار شایسته در تبریز، برگزاری نشست های تخصصی تبیین اندیشه های امام خمینی(ره) در کردستان، برگزاری سلسله همایش های بررسی جایگاه بین المللی انقلاب اسلامی در فارس، برگزاری همایش رسانه و انقلاب اسلامی در گیلان و برگزاری کارگاه های قرآنی بین‌رشته‌ای در لرستان از جمله این برنامه ها است.

وی گفت: علاوه بر برگزاری شب های خاطره و مجموعه برنامه هایی در قالب اجرای جنگ هنری، برگزاری جشن بزرگ انقلاب، برگزاری جشنواره هایی نظیر فیلم و عکس، شعر، تئاتر، موسیقی آئینی و سنتی، اجرای نمایش عروسکی و برگزاری کارگاه های فرهنگی- هنری همراه با روایتگری وقایع دوران انقلاب در قالب قصه‌گویی و شعرخوانی از جمله جشنواره هایی است که برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی از بهره برداری تعداد قابل توجهی طرح های عمرانی، صنعتی، فرهنگی و درمانی نام برد که قرار است در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری برسد.

زارع با بیان اینکه اینکه هزاران جوان ایرانی و دانش آموز بسیجی روز ۲۲ بهمن را در سراسر کشور به بزرگترین همایش اجرای سرود پایداری و مقاومت برای انقلاب تبدیل خواهند کرد، افزود: با هدف فراهم کردن زمینه برگزاری جشنواره ای سرشار از شادابی ضمن بکار گرفتن مجموعه ظرفیت های موجود، صدها برنامه متنوع و جذاب برای روز ۲۲ بهمن پیش بینی شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها