تحقیقات محقق ایرانی در آمریکا نشان داد

ابتلای بیشتر افراد دارای گروه خونی B,A,AB به بیماری قلبی

مطالعات محقق ایرانی در موسسه ملی سلامت آمریکا نشان می دهد که نوع گروه خونی در سلامت قلب موثر است.
کد خبر: ۷۶۰۳۵۵
ابتلای بیشتر افراد دارای گروه خونی B,A,AB به بیماری قلبی

تحقیقات نشان می دهد که احتمال ابتلا به بیماری های قلبی در افرادی با گروه های خونی A، B و AB بیشتر است و این افراد نسبت به افرادی با گروه خونی «O» عمر کمتری دارند.

در این گزارش آمده است که گروه خونی تنها عامل موثر در بیماری های قلبی عروقی نیست و فاکتورهای مختلفی از جمله وزن، ورزش، شیوه زندگی و رژیم غذایی در این امر دخیل هستند.

آرش اعتمادی، مدیر این پروژه تحقیقاتی، مطالعات خود را با بررسی حدود 50 هزار داوطلب میانسال و مسن در شمال شرقی ایران انجام داده است.

در این تحقیقات این دانشمند، حدود 9 درصد از داوطلبان با گروه خونی غیر «O» به دلیل بیماری های مختلف جان خود را از دست دادند و 15 درصد به دلیل بیماری های قلبی تسلیم مرگ شدند.

در ادامه تحقیقات، ارتباط گروه خونی با سرطان معده بررسی شده است. این تحقیقات نشان می دهد که احتمال ابتلا به سرطان معده در افرادی با گروه خونی غیر O» ، 55» درصد بیشتر است.

اعتمادی در ادامه گزارش خود گفته است که احتمال لخته شدن خون و مشکلات انعقادی در افرادی با گروه خونی غیر از «O» بیشتر است و این موضوع ارتباط مستقیمی با مشکلات قلبی دارد.

وی افزود: ژنی که مسئول گروه خونی است، در همان کروموزومی قرار دارد که برخی از ژن های مسئول کنترل کلسترول خون قرار دارند.

مدیر این پروژه تحقیقاتی اظهارداشت: گرچه گروه خونی در سلامتی نقش دارد ولی شیوه زندگی مهمترین عامل در بروز انواع بیماری ها است.

نتایج این تحقیقات در نشریه «BMC Medicine» منتشر شده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها