اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم رای نیاورد

مجلسی ها ماده مربوط به معافیت مالیاتی واحدهای تولیدی و معدنی اشخاص حقوقی غیردولتی و صندوق توسعه ملی را برای رفع ابهام به کمیسیون مشترک ارجاع دادند.
کد خبر: ۷۵۹۵۴۸
اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم رای نیاورد

به گزارش واحد مرکزی خبر، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز چهارشنبه در بررسی لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور ماده الحاقی 17 این لایحه را به علت مغایرت برخی از بندهای آن با برنامه پنجم توسعه برای بررسی بیشتر و رفع اشکالات و ابهامات موجود به کمیسیون مشترک ارجاع دادند.

همچنین نمایندگان موافقت کردند، سود و زیان ناشی از تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی صندوق توسعه ملی از مالیات معاف شود.

پیش از این نمایندگان تصویب کردند که برای دفاتر گردشگری وواحدهای تولیدی وخدماتی مشخص مالیات با نرخ صفر، برای شرکت‌های خارجی معافیتهای مالیاتی و نیز برای افزایش سرمایه‌گذاری در واحدهای تولیدی در مناطق کمتر توسعه یافته مشوق های مالیاتی در نظر گرفته شود.

در ادامه براساس تصمیم نمایندگان همچنین قرار شد ازواحدهای آلاینده که در مناطق آزاد تجاری و صنعتی مستقر هستند، مالیات بر ارزش افزوده اخذ شود و مشمول عوارض آلایندگی قرار گیرند.

نمایندگان مجلس در مصوبه ای دیگر با حضور نمایندگان بخش کشاورزی در هیئت نمایندگان استانی و ملی و نیز نمایندگان دولت با معرفی وزیر جهادکشاورزی موافقت کردند.

امروز همچنین رسیدگی به طرح دو فوریتی نحوه اجرای قسمتی از اصل160 قانون اساسی اعاده شده از شورای نگهبان، طرح اصلاح قانون تعاونی کردن تولید و یکپارچه شدن زمینها در حوزه فعالیت شرکتهای تعاونی روستایی و طرح حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه ها در دستور کار نمایندگان قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها