رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کل کشور در جلسه شورای مدیران سیما گفت: بدون همکاری صدا وسیما، نمی‌توانیم کاری برای فرهنگ‌سازی ترافیک انجام دهیم.
کد خبر: ۷۵۸۶۰۱

به گزارش روابط عمومی سیما، سردار مومنی در این جلسه با اشاره به روند کاهش تلفات ناشی از رانندگی در کشور گفت: میانگین تلفات در دنیا به ازای هر ده هزار وسیله نقلیه، 7.5 نفر است و این میزان در ایران 6.5 نفر است.

وی افزود: در حال حاضر عوامل موثر بر حوادث رانندگی، استاندارد جاده‌ها و وسایل نقلیه است که تاثیرگذاری در این موارد چندان در اختیار و کنترل پلیس نیست، بنابراین بیشترین عامل تاثیرپذیر در کاهش حوادث و تلفات رانندگی، عامل انسانی و فرهنگ‌سازی است.

وی افزود: خوشبختانه همکاری بسیار خوبی از سوی رسانه ملی بویژه سیمای جمهوری اسلامی ایران در این خصوص وجود دارد و بدون همکاری صدا و سیما نمی‌توان روی این مولفه اثرگذاری داشت.

علی‌اصغر پورمحمدی، معاون سیما نیز در این جلسه گفت: رسانه نقش مهمی در نظم بخشی به جامعه دارد و اگر مردم در عرصه عمومی و فرهنگ ترافیک نظم‌پذیر نشوند این امر در دیگر حوزه‌‌های زندگی نیز تسری خواهد یافت.وی افزود: رسانه این مهم را وظیفه خود می‌داند که به کمک پلیس بیاید و ما هر قدر در این حوزه کار کنیم باز هم نیاز وجود دارد.

وی با تاکید بر استمرار فرهنگ‌سازی در عرصه ترافیک گفت: ورود فرهنگ ترافیک و رعایت قوانین و مقررات در مجموعه‌های نمایشی و از سوی بازیگران بهترین راه ترویج این فرهنگ است که به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

در ادامه این جلسه مدیران شبکه‌های سیما نیز نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص همکاری با پلیس راهنمایی و رانندگی و فرهنگ‌سازی ترافیک ارائه کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها