بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی حوادث تروریستی اخیر پاریس از جمله حمله به فروشگاهی در پایتخت فرانسه و کشته شدن دو یهودی را فرصتی مغتنم برای بهره برداری از این حوادث به سود سیاست های این رژیم و یهودی سازی هر چه بیشتر سرزمین های اشغالی فلسطین با دعوت از یهودیان فرانسه برای سفر به اسرائیل می داند.
کد خبر: ۷۵۸۴۷۰
خوشه چینی نتانیاهو از عملیات تروریستی پاریس

به گزارش جام جم آنلاین، بعد از حادثه حمله تروریستی به دفتر نشریه شارلی ابدو پاریس، لحن احزاب راست افراطی علیه مسلمانان شدیدتر شد و با رفتارهای تنشی جدیدی در صدد استفاده هر چه بیشتر از موج اسلام هراسی به راه افتاده بر اثر این حوادث برآمد.

در نوشتار پیشین با عنوان «راست افراطی و تل آویو بر شانه های شارلی ابدو» تشریح شد که چگونه حادثه حمله به نشریه فرانسوی شارلی ابدو در پاریس و کشته شدن 12 تن از جمله 4 کاریکاتوریست این نشریه که در سوابق خود توهین به مقدسات اسلامی را دارد موج اسلام هراسی جدیدی را به راه انداخت؛ اقدامی که راست افراطی اروپا در کنار رژیم صهیونیستی بزرگترین سود را از آن می برند.

بهره برداری جریان های ضد اسلامی از حوادث پاریس

اکنون این پروژه در حال ثمر دادن است و تحریک ها علیه اسلام در این چارچوب در حال گسترش است.

امروز کمتر از یک هفته پس از حمله به شارلی ابدو- تهاجمی مرگبار که داعش و القاعده هر دو آن را بر عهده گرفتند- گزارش های مختلفی از فرانسه خبر می دهند که دستکم 20 حمله پراکنده به مساجد این کشور و همچنین زنان محجبه در پاریس صورت گرفته است.

حسن شلجومی رییس ائمه جماعات مساجد فرانسه به پایگاه «صدی البلد» می گوید باید شخصیت های اسلامی در مصاحبه با رسانه ها بر این نکته تاکید کنند که اسلام و تروریسم نباید به هم ارتباط داده شوند.

خوشبختانه این درک در میان نخبگان فرانسوی و اروپایی دیده می شود که اسلام را مبرا از اقدامات انجام شده از سوی خشونت طلبان منتسب به دین ببینند و اظهارات فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه را می توان بازتابی از این درک نخبگانی در فرانسه دانست.

اولاند گفت: فرانسه هیچ وقت از اینگونه حملات در امان نبوده و نخواهد بود و همچنین دین اسلام هیچ سنخیتی با اینگونه حملات ندارد.

اما واقعیت این است که حوادث پاریس زمینه را برای تحمیل هزینه های بیشتر بر مسلمانان نه تنها در فرانسه بلکه در کل جهان به سود سایر طرف های متخاصم با اسلام فراهم کرده است.

مسلمانان ومهاجران شرقی قطعا باید انتظار معضلات اجتماعی و سیاسی را در بافت اروپایی بکشند اما اینکه تفکیک دقیقی بین جریان های خشونت طلبی مانند گروه تروریستی داعش و سایر مسلمانان در کار باشد یا نه، هنوز در هاله ای از ابهام است و نیز اینکه حوادث تروریستی پاریس بتواند تاثیری بر جدیت ائتلاف بین المللی موسوم به مبارزه با داعش داشته باشد یا نه هنوز نامعلوم است.

با این حال، جریان های ضد اسلامی در داخل و خارج اروپا بیکار ننشسته اند و در حال بهره گیری از حوادث پاریس در راستای اهداف خود هستند.

ماهیگیری تل آویو از آب گل آلود پاریس

علاوه بر راست افراطی اروپا که پیشتر درباره انتفاع آن از حوادث پاریس سخن به میان آمد، رژیم صهیونیستی بهره برداری از پروژه اسلام هراسی را آغاز کرده است.

امروز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه در راهپیمایی ضد تروریستی پاریس (امروز) شرکت می کند از یهودیان فرانسه خواست تا به اسرائیل مهاجرت کنند. همچنین وی کمیته وزارتی را مامور بررسی راه‌های تشویق مهاجرت یهودیان فرانسه و اروپا به اسرائیل کرده است.

رسانه های اسراییلی همزمان با این اظهار نتانیاهو موضوع تهدیدهای امنیتی برای یهودیان فرانسه را به شکلی بی سابقه در دستور کار خود قرار داده اند.

به گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی در واکنش به عملیات گروگان‌گیری اخیر در سوپرمارکت مواد غذایی ویژه یهودیان در پاریس که موجب کشته شدن چند تن شد، گفت: من به تمامی یهودیان فرانسه و اروپا می‌گویم که اسرائیل تنها قبله‌ نیست که به سمت آن نماز می‌خوانید بلکه اسرائیل وطن شماست.

وی افزود: ما به برادران یهودمان که تنها به خاطر اینکه یهودی بودند، کشته شدند تسلیت می‌گوییم و به اقلیت یهودی در فرانسه اعلام می‌کنیم که همدردتان هستیم.

نتانیاهو در صفحه خود در پایگاه اجتماعی توییتر نیز اعلام کرد: اگر اوضاع جهان درست نشود تروریسم همچنان ادامه خواهد داشت.

به نظر می رسد نتانیاهو می خواهد این پیام را بدهد که یهودیان همانقدر در معرض تهدید هستند که شهروندان اصلی و مسیحی فرانسه.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند که نتانیاهو یک کمیته وزارتی را مامور کرده تا راه‌هایی را برای تشویق مهاجرت یهودیان فرانسوی و اروپایی به اسرائیل طی این هفته مورد بررسی قرار دهند.

نتانیاهو همچنین تماسی را با فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه برقرار و اعلام کرد که اسرائیلی‌ها در کنار فرانسوی‌ها هستند و هرگونه کمکی لازم باشد به آنها ارائه می‌کنند.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص در این باره نوشت: انتظار می رود که بیش از 10 هزار یهودی در سال 2015 به اسرائیل مهاجرت کنند.

این روزنامه دلیل مهاجرت مورد انتظار یهودیان را افزایش تهدیدهای تروریستی در اروپا به ویژه فرانسه علیه یهودیان اعلام کرده است.

موضوع مهاجرت یهودیان به سرزمین های اشغالی در حالی مطرح می شود که مقام های اسرائیلی نگران تغییرات جمعیت شناختی خطرناک در ترکیب این رژیم با افزایش زاد و ولد مسلمانان عرب و مسیحیان نسبت به یهودیان در آن هستند امری که خود یکی از موانع جدی در راه یهودی سازی هر چه بیشتر فلسطین به شمار می رود.

جام جم آنلاین- جواد ارشادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها