خودرو تاریخی، شناسنامه دار شد + عکس

شناسنامه خودرو تاریخی امروز (یکشنبه) با حضور مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رونمایی شد.
کد خبر: ۷۵۸۳۱۱
خودرو تاریخی، شناسنامه دار شد + عکس

در آیین رونمایی از شناسنامه خودور تاریخی که با حضور مجموعه داران، فعالان و مسوولان کانون گردشگری و اتومبیلرانی و خودروهای تاریخی در مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران برگزار شد از سه مجموعه دار و حمایت کننده خودروهای تاریخی نیز تجلیل شد.

همچنین 50 خودرو تاریخی که برای نخستین بار موفق به دریافت شناسنامه تاریخی شدند در محوطه مجموعه تاریخی و فرهنگی نیاوران به نمایش گذاشته شد و از 5 نفر از مالکان این خودروها به نمایندگی از آنان تجلیل به عمل آمد.

معاون فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی در این آیین با اشاره به تشکیل کار گروه درسال 1389 به ریاست این سازمان برای شناسایی و صیانت از خودروهای تاریخی، گفت: متاسفانه تعداد زیادی از خودروهای تاریخی کشورمان در سال های گذشته اسقاط شده یا به کلکسیون های خارج از کشور برده شده اند.

محمدحسن طالبیان افزود: سازمان میراث فرهنگی طی مکاتباتی اهمیت خودروهای تاریخی را به ارگان های مختلف یاد آور شده و از انتقال خودروهای تاریخی به خارج از کشور جلوگیری به عمل آمد.

وی با بیان اینکه موضوع حمل و نقل در کشورهای همسایه به بیش از 40 سال نمی رسد، افزود: درحالی که حمل و نقل در ایران سابقه صد سال دارد کشورهای همسایه کلکسیون خودروهای تاریخی برگزار کرده که در آنها تعدادی از خودروهای کشورمان نیز مشاهده می شود.

معاون فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی گفت: تاکنون 300 مجموعه دار خصوصی در کشور شناسایی شده اند که برای 60 مجموعه دار مجوز فعالیت صادر شده است.

طالبیان، هدف از صدور شناسنامه تاریخی را ساماندهی و حفاظت ازاین میراث تاریخی عنوان کرد.

ابوالقاسم ایرجی، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز در این مراسم با ارایه تاریخچه و گزارشی از فعالیت کارگروه شناسایی و صیانت از خودرو تاریخی گفت: تعداد قابل توجهی از15 هزار خودرو تاریخی کشورمان اسقاط یا از کشور خارج شده که این موضوع برای دارندگان و دوستداران خودروهای تاریخی نگران کننده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها