کشاورزی در 300 هکتار از محوطه باستانی جندی‌شاپور

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول استان خوزستان گفت: حدود 300 هکتار از محدوده شهر باستانی جندی‌شاپور دزفول از سوی کشاورزان تصرف و به زیر کشت رفته است.
کد خبر: ۷۵۸۱۰۸

غلامعلی باغبان‌کوچک، حریم شهر باستانی جندی‌شاپور را 800 هکتار عنوان کرد و افزود: تعدادی از کشاورزان منطقه اقدام به کشت محصول در اراضی این محوطه باستانی کردند که میراث فرهنگی با همکاری فرمانداری و جهاد کشاورزی در صدد خلع ید و باز پس‌گیری این اراضی است.به گزارش ایرنا ، وی گفت: این کشاورزان مالک زمین نیستند، اما به دلیل این که مجوز کشت محصول دارند به کشت در این محدوده باستانی اقدام کرده‌اند که باید با آنها برخورد شود.باغبان‌کوچک اظهار کرد: به منظور حفاظت از این محوطه باستانی و جلوگیری از تخریب آن، از تمام راهکارهای قانونی استفاده خواهد شد.

شهر باستانی جندی‌شاپور در 12 کیلومتری دزفول در مجاورت روستای اسلام‌آباد واقع است. نخستین دانشگاه جهان به دستور شاپور اول ساسانی در 1700 سال پیش در این شهر تاسیس شد. این شهر در بیست و چهارم شهریور سال 1310 به شماره 46 در ردیف آثار ملی به ثبت رسید.

بخشی از تپه باستانی چغاپهن که در نوبت ثبت ملی است سال گذشته توسط یک روستایی تصرف و کشت شد.

این روستایی با هدف تصرف اراضی تپه چغاپهن نیم هکتار آن را به زیر کشت نهال درخت برد که انتشار خبر آن توسط ایرنا موجب برخورد با وی و جلوگیری از تخریب این اثر باستانی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها