دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: خبرگان آینده سرنوشت ساز است و از مدتها قبل هم گروهی به فکر قبضه کردن خبرگان هستند و از طرفی دیگر افراد متدین، ولایی و دوستداران امام(ره) و رهبری هستند که اجازه انحراف را نخواهند دارد.
کد خبر: ۷۵۷۶۳۳
بعضی ها به فکر قبضه کردن مجلس خبرگان هستند

آیت الله احمد جنتی ظهر جمعه در همایش هم اندیشی ولایتمداران استان فارس با بیان اینکه انتخابات خبرگان باید مد نظر و دقت مردم باشد، گفت: سالها است که دشمنان چشم دارند که رهبری برای این کشور انتخاب شود که مورد تایید آنها نیز باشد زیرا ضربات زیادی را از امام(ره) خوردند.

وی یادآور شد: اما بعد از امام(ره) شخصی به عنوان ولی فقیه انتخاب شد که همان راه را ادامه داد و مردم یکپارچه ایشان را قبول دارند.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: دشمنان پس از امام(ره) به فکر افتادند که مردم چه کسی را قبول می کنند اما کسانیکه در ذهن دشمنان بود موفق نشدند.

آیت الله جنتی افزود: اختیار در دست مجلس خبرگان بود و حتی برخی نمی دانستند که چه کاری را بعد از فوت امام(ره) انجام دهند حتی برخی گفتند که رهبری شورایی شود پس با این فکر چند نفر را انتخاب کنیم که این مسئولیت را بر عهده بگیرند.

وی تاکید کرد: اما این فکر خطرات زیادی داشت و مورد مخالفت برخی نیز قرار گرفت که از جمله مخالفان من بودم زیرا هر کدام از اعضای شورا می توانستند دارای جایگاه و نوعی نگاه باشد به طور مثال کسی در فقه دارای سررشته بود و دیگری در سیاست و اختلاف بین اینان باعث بروز مشکلات بیشتری می شد.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: اما دستی از غیب وارد شد و مشکلات را با انتخاب ولی فقیه برطرف کرد اما از آن روز به بعد دشمنان در انتظار رسیدن آینده هستند.

آیت الله جنتی ادامه داد: جاییکه که مسئول این کار مشخص شده مجلس خبرگان و تنها مرجعی که می تواند در خصوص رهبری تصمیم گیری کند نیز همین مجلس است.

وی افزود: نه دولت، نه مجلس و حتی نه علما و مراجع نمی توانند در خصوص رهبری حق انتخاب داشته باشند و کسی به خودش اجازه ورود به این حوزه را نمی دهد.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: به همین دلیل باید به فکر انتخابات خبرگان رهبری باشیم که سال آینده دوره 10 ساله آن به اتمام می رسد.

آیت الله جنتی تصریح کرد: افرادیکه که از جانب گروهی مد نظر قرار گرفته اند هیچکدام صلاحیت ندارند در این میان خبرگان باید افرادی باشد که در زمان انتخاب رهبری فردی را که دارای تقوا، جسارت، بصیرت، و مورد قبول علما باشد را مطرح کنند.

وی افزود: کسیکه به عنوان رهبر از جانب خبرگان انتخاب می شود باید نبض سیاست و اقتصاد جهان را بشناسد و از طرفی نقشه دشمنان را پیش بینی کند.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه یکی از نقشه های دشمنان تهدید کردن است، گفت: رهبر جامعه اسلامی نباید از تهدید دشمنان بترسد بلکه باید با ایستادگی و بصیرت تمامی نقشه ها را خنثی کند.

آیت الله جنتی ادامه داد: اما از طرفی دیگر عده ای افراد سرشناس هستند که از حاکمیت ولی فقیه ناراضی بودند و همواره عنوان می کردند که به چه دلیل در مقابل دولت نیز باید قدرتی دیگر وجود داشته باشد و از جمله کارهایی که آنها به دنبال آن بودند ارتباط با آمریکا بود که امام(ره) و رهبری در مقابل آن ایستادند.

وی تاکید کرد: این مخالفت قوی به این دلیل است که آنان به طور مساوی و تعادل میان دو نفر وارد کار نمی شوند بلکه نگاه آنها ارباب و نوکر است که تاریخ این مهم را ثابت کرده است.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: بنا بر این توجه به تفکرات این افراد به ضرر مردم و کشور است.

آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه آمریکا در این کشور با اسلام قدرتمند طرف است، گفت: این بحث مطرح شده که آمریکا دراین کشور با چه کسی طرف است، رهبری، دولت، مجلس، مردم و... ولی آنها طرف با اسلام هستند اسلامی که قدرتمند و قوی است.

وی تصریح کرد: بنا بر این آنها به فکر از بین بردن اسلام قوی و ضعیف کردن ایمان و اعتقادات مردم هستند زیرا نمی توانند در مقابل اسلام پر قدرت حرکتی داشته باشند.

دبیر شورای نگهبان افزود: امروز هم بحث هسته ای که مطرح می شود این نگاه آنها تعطیل کردن مباحث هسته ای در کشور است که رهبری متوجه هدف آنها شدند.

آیت الله جنتی با بیان اینکه بصیرت برای ولایتمداران لازم و ضروری است، گفت: آنچه که باید شما و دیگران به آن توجه داشته باشیم بصیرت است زیرا اسلام، مسلمان بصیر می خواهد نه مسلمانیکه چشم بسته مقابل خود را هم نبیند.

وی یادآور شد: مسلمان واقعی باید راه را از چاه تشخیص دهد و اگر هم موضوعی را نمی داند باید از انسانها عاقل و دانا بپرسد.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: خبرگان آینده سرنوشت ساز است و از مدتها قبل هم گروهی به فکر قبضه کردن خبرگان هستند و از طرفی دیگر افراد متدین، ولایی، امام(ره) و رهبری دوست هستند که همواره به دنبال رصد کردن فعالیت ها حرکت می کنند و اجازه انحراف را نخواهند دارد.

آیت الله جنتی تصریح کرد: گروهی با نشان دادن چهره های خوش و زیبا به دنبال ایجاد جنگ روانی جدی و فریب دادن هستند و کار خود را از مدارس تا دانشگاه و حتی رگه های مختصری در حوزه های علمیه شروع کرده اند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال بیشتر کردن مشکلات اقتصادی کشور هستند، گفت: می خواهند با فشارهای اقتصادی مردم را به زانو در بیاورند زیرا فکر می کنند ملتی که نان و آب نداشته باشد تسلیم خواهد شد که تنها راه مقابله با این حرکت دشمنان نیز توجه به اقتصاد مقاومتی است که البته الزاماتی دارد.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: شاید فشارها بیشتر شود اما می توانیم گرسنگی را تحمل کنیم زیرا خداوند قدرتی داده که مشکلات گرسنگی قابل تحمل می شود.

وی یادآور شد: البته ما به فکر رفاه جامعه هستیم و تمامی تلاش خود را نیز در این میان به کار می بریم زیرا رفاه و آرامش مردم از اصول اسلام است.

آیت الله جنتی تاکید کرد: مشکلات را تحمل می کنیم، عزت خود را حفظ می کنیم تا آینده را روشن و تامین کنیم.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: باید توجه خودمان را بیشتر کنیم زیرا باید در انتخابات خبرگان پاسخگو باشیم و از مواضع خود دفاع کنیم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
۰
۰
آقای جنتی عزیز این حرفها را حداقل جلوی مردم نزنید. این مشكلات سلیقه ای به مردم چه؟ من الان جز اعصاب ناراحت چی عكس العملی میتونم نشون بدم؟ دوستی هاتون پشت پردست اختلافاتون واسه اعصاب مردم.

نیازمندی ها