دبیر شورای نگهبان گفت: یکی از موارد ناراحت‌کننده این است که متأسفانه در بسیاری از دستگاه‌ها بچه‌های حزب‌اللهی و مخلص را به کار نمی‌گیرند و این مصیبت بزرگی است.
کد خبر: ۸۲۲۰۴۲
به کار نگرفتن بچه‌های حزب‌اللهی ناراحت کننده است

ه گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،آیت‌الله جنتی در دیدار با اعضای «ستاد اجرایی طرح قرآنی شمیم وحی» و حامد شاکرنژاد، قاری ممتاز بین‌المللی کشورمان؛ با تجلیل از فعالیت گسترده این ستاد، گفت: مایلم اقدامات شما بیش از پیش به سمع و نظر مردم برسد و دستگاه‌های مسئول مانند صدا و سیما موظفند در این راستا عمل کنند و نسبت به انعکاس این فعالیتهای قرآنی توجه بیشتری داشته باشند.

دبیر شورای نگهبان تعالیم قرآن کریم را در میان مسلمین، مهجور و متروک توصیف و تصریح کرد: مصیبتی که بر جهان اسلام وارد شد، فراموش شدن قرآن و عترت (ع) به عنوان دو امانت گرانبهای پیامبر اکرم (ص) بود.

وی با بیان اینکه قرآن به مسلمین عزت و عظمت بخشید، گفت: قرآن مردمی گمراه را که هیچ هدفی در زندگی نداشتند، زنده و سرآمد دیگر اقوام کرد. با تعالیم روحبخش قرآن کریم، یک تحول بنیادی در جامعه اسلامی به وجود آمد و این از معجزات قرآن است.

آیت‌الله جنتی با اشاره به مظلومیت قرآن کریم و عترت (ع) در ایام حاکمیت طاغوتی پهلوی، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، جلسات تلاوت قرآن بسیار خلوت بود و هیچ جاذبه‌ای نداشت. حافظین قرآن بسیار کم بودند، خوشبختانه با اقدامات امام خمینی(ره) و یاران ایشان در به ثمر رساندن انقلاب شکوهمند اسلامی، اسلام، قرآن و عترت دوباره زنده شدند. اسلامی که در حال احتضار و متهم به عقب‌ماندگی و تخدیر توده‌های مردم بود، تبدیل به مکتبی نشاط آور، زندگی‌بخش و عزت آفرین در همه عرصه‌های اجتماعی گردید و هر جا که فرهنگ اسلامی و قرآنی وارد می‌شد، موفق بود.

دبیر شورای نگهبان افزود: امروز خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی، قرآن کریم و مکتب اهل بیت علیه السلام بیش از گذشته مورد توجه جامعه بشری قرار گرفته است.

وی ضمن تجلیل از فطرت خداجوی مردم ایران و اهتمام آنها به فرهنگ اسلامی گفت: مردم ایران فطرت بسیار پاکی دارند. اگر بگویم در هیچ جای دنیا به اندازه ایران فطرتها سالم نیست، مبالغه نکرده‌ام.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: دوران حکومت فاسد پهلوی، مردم ایران را در معرض انواع گناهان قرار داد. اما همین مردم، بر اساس همین فطرت خداجو، به نهضت اسلامی امام خمینی(ره) پیوستند و بعد هم در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در میدان مبارزه و جهاد حاضر شدند. به طوری که امام رضوان‌الله می‌فرمودند با این نهضت اسلامی، فطرت‌ها زنده شد و فطرت‌های خاموش و خواب رفته در میان مردم ایران، بیدار شد.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به ثمرات عملی حاکمیت قرآن و اسلام در نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: مردم با هدایت‌ها و ارشادات قرآنی حضرت امام خمینی(ره) در جنگ تحمیلی، 8 سال مقاومت کردند و سرزمین خودشان را از لوث وجود اشغالگران پاک کردند. این مقاومت برای حفظ استقلال کشور، به برکت قرآن کریم بود. مردم با فرهنگ قرآن، توانستند روی پای خود مستقل بایستند و سختی‌ها، تلخی‌ها و تحریم‌ها را تحمل کنند و عزت و آبروی اسلام را حفظ کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
۰
۰
الان نوبت آدمهای با سواده كه كارها رو دست بگیرن و مملكت رو از این بی نظمی نجات بدن.

نیازمندی ها