یک کارشناس ارشد الهیات با بیان این‌که «ماه "ربیع‌الاول"، بهار ماه‌های خداوند است» گفت: در این ماه، آثار رحمت خداوند هویداست و برکات خدا و نورهای زیبای او بر زمین فرود آمده چراکه میلاد با سعادت رسول خدا(ص) و امام صادق(ع) در این ماه است.
کد خبر: ۷۵۷۵۰۰
چرا ربیع‌الاول بهار ماه‌های خداوند است؟

ایرج یارمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ اظهار کرد: از آنجا که هجرت پیامبر اکرم(ص) که سرچشمه دگرگونیِ عمیق در جهانِ اسلام و عزّت و شوکت مسلمین شد و داستان " لیلة‌المبیت" در این ماه واقع شده و آغاز امامت پربرکت حضرت بقیة‌الله (ارواحنا فداه) همزمان با شهادتِ پدر بزرگوارش نیز است، این ماه از ماه‌های بسیار پربرکت است.

وی با اشاره به این‌که «یکی از مهمترین و پر برکت‌ترین روزهای ماه ربیع‌الاول، روز هفدهم این ماه است» ‌اظهار کرد: روزه روز 17ربیع الأوّل بسیار فضیلت دارد و این روز، یکی از آن چهار روز است که در تمام سال به فضیلت روزه ممتاز است که برای آن فضیلت بسیار نقل شده است، از جمله در روایاتی از ائمّه معصومین(ع) آمده است: کسی که این روز را روزه بدارد، خداوند برای او ثواب روزه یک‌سال را مقرّر می‌فرماید.

یارمحمدی، ‌یادآور شد: دو رکعت نماز که در هر رکعتی یک مرتبه حمد و 10 مرتبه سوره قدر و 10 مرتبه سوره اخلاص است، ثواب بسیار دارد و پس از نماز باید در محلّ نماز نشست و دعائی که روایت شده است، خواند.

وی به اهمیت دادن صدقه و خیرات، احسان کردن و خوشحال کردن مؤمنان اشاره و خاطرنشان کرد: حضرت رسول خدا(ص) در روایتی فرمودند:"هر کس بعد از وفات من، قبرم را زیارت کند مانند کسی است که به هنگام حیاتم به سوی من هجرت کرده باشد، اگر نمی‌توانید مرا از نزدیک زیارت کنید، از همان راه دور به سوی من سلام بفرستید که به من می‌رسد."

این استاد دانشگاه، ‌افزود: زیارت امیرالمؤمنین، علی(ع) نیز در این روز مستحب است با همان زیارتی که امام صادق(ع) در چنین روزی کنار ضریح شریف آن حضرت(ع) وی را زیارت کرد.

وی، بیان کرد: تکریم، تعظیم و بزرگداشت روز 17ربیع الأوّل، بسیار بجاست و مرحوم "سیّد بن طاووس"، در اقبال، در تکریم و تعظیم این روز به خاطر ولادت شخص اوّل عالم امکان و سرور همه ممکنات حضرت نبیّ اکرم(ص) سفارش بسیار کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها