وزیر خارجه کشورمان گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران همواره از گفتگو، تفاهم و همبستگی ملی در لبنان حمایت کرده و در کنار دولت، ارتش، مردم و مقاومت لبنان در برابر تجاوزگری صهیونیستی و تروریسم و افراط گرایی خواهد ایستاد.
کد خبر: ۷۵۷۴۳۶
ایران در کنار دولت،مردم و مقاومت لبنان خواهد ایستاد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از وزارت خارجه، هیأت تجمع علمای مسلمین لبنان شامل جمعی از علمای برجسته سنی و شیعه این کشور و همچنین دبیرکل جبهه عمل اسلامی لبنان که برای شرکت در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران به سر می‌برند، عصر روز چهارشنبه طی دیدارهای جداگانه با محمدجواد ظریف، ضمن تبریک هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر بزرگ اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، آخرین وضعیت تحولات جهان اسلام را مورد تبادل نظر قرار دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدارها ضمن تقدیر از تلاش هوشیارانه و ایفای نقش موثر علماء در مقابله با فتنه‌های مذهبی که وحدت و مصلحت جهان اسلام را هدف قرار داده است، تأکید کرد: پشتیبانی از اسلام اصیل و آرمان فلسطین به دور از گرایشات طایفه‌ای، مبنای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه مردم لبنان، نماد همزیستی و تعامل و تقارب بین مذاهب و طوایف مختلف هستند، از گفتگوهای بین حزب الله و جریان المستقبل استقبال کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از گفتگو، تفاهم و همبستگی ملی در لبنان حمایت کرده و در کنار دولت، ارتش، مردم و مقاومت لبنان در برابر تجاوزگری صهیونیستی و تروریسم و افراط گرایی خواهد ایستاد.

شیخ احمد الزین رئیس این تجمع که از علمای برجسته اهل سنت لبنان می‌باشد، تأکید کرد: ما از ابتدای انقلاب با امام خمینی بر سر اسلام و بر محور وحدت اسلامی و دفاع از حق و عدالت و آرمان فلسطین بیعت کردیم و بر عهد خود با ولایت فقیه استوار مانده‌ایم.

شیخ حسان عبدالله دبیرکل تجمع علمای مسلمین نیز اظهار داشت: علمای مسلمان به تأسی از منش وحدت بخش جمهوری اسلامی ایران، با همبستگی و وحدت خود نقش بارزی در مقابله با فتنه‌های دشمنان داشته‌اند.

شیخ زهیر جعید، دبیرکل جبهه عمل اسلامی لبنان نیز تأکید کرد: مقاومت لبنان و آرمان فلسطین، مدیون حمایت‌های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران است و کرامت ما نیز در گرو وحدت و مقاومت می‌باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها