دولت ایالتی خیبر پختونخوا در پاکستان اعلام کرد: کسی که اطلاعات منجر به کشته شدن یا دستگیری ملا فضل الله رهبر گروه غیرقانونی تحریک طالبان پاکستان را ارائه کند، یکصد هزار دلار (10 میلیون روپیه) جایزه خواهد گرفت.
کد خبر: ۷۵۶۷۶۴
تعیین جایزه 100هزار دلاری برای یافتن رهبر طالبان پاکستان

به گزارش روزنامه اکسپرس تریبیون پاکستان، «منگل باغ آفریدی» رهبر گروه تروریستی موسوم به 'لشگر اسلام' هم در فهرست کسانی است که دولت ایالتی خیبر پختونخوا برای اطلاعات منجر به کشته شدن یا دستگیری او جایزه تعیین کرده است.

این دولت ایالتی، فهرستی متشکل از نام 615 نفر از افراد شبه نظامی را تهیه کرده و در مجموع مبلغ هفت میلیون و 600 هزار دلار برای پاداش در قبال دریافت اطلاعات منجر به کشته شدن یا دستگیری این افراد درنظر گرفته است.

پاکستان مدعی است ملافضل الله رهبر گروه غیرقانونی تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان مخفی شده و اقدامات تروریستی طالبان علیه پاکستان را از جایی در خاک افغانستان هدایت می کند.

افغانستان همواره این ادعای همسایه جنوبی خود را رد کرده است. دولت افغانستان، به ویژه دولت جدید این کشور، بارها تاکید کرده است که خود را متعهد به همکاری با پاکستان برای مبارزه با تروریست ها می داند و هرگز اجازه نخواهد داد اقدامی از خاک افغانستان علیه پاکستان صورت گیرد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها